×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افتتاحیه جشنواره دوست من زمین در هفته فرهنگی شاهین شهر

جشنواره دوست من زمین به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر باحضور سعید ابریشمی راد شهردار، گل جهان شکرزاده عضو شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری ویژه دانش آموزان پایه سوم تا ششم دبستان در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

بهناز رضازاده مسؤول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان گفت: هدف از برگزاری جشنواره دوست من زمین، حل معضل زباله در سطح شهر با کمک دانش آموزان است و ما آن ها را برای مشارکت در این طرح و همکاری با حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری  و شرکت مدیریت پسماند ترغیب می کنیم؛ چرا که گاهی بیان مباحث فرهنگ شهروندی از سوی کودکان و نوجوانان با اثرگذاری بیشتری همراه است و آن ها هم می توانند به همسالان خود آموزش داده و هم در خانواده و محله زندگی خود به حفظ زمین پاک کمک کنند.
مسؤول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان اضافه کرد: ما این موضوع را از مدارس شروع کردیم و بر این اساس از هر مدرسه تعدادی از دانش آموزان گروه سنیِ یادشده را به عنوان همیار شهرداری انتخاب خواهیم کرد و بعد از ارائه آموزش های لازم درباره چگونگی تفکیک زباله ها و جمع آوری بازیافت، آن‌ها نماینده شهرداری در مدارس و محله های خود، خواهند بود.
وی ادامه داد: دانش آموزان همیار شهرداری به آموزش سایر کودکان و نوجوانان پرداخته و در محله ها نیز به انتقال مفاهیم مربوط به زباله و بازیافت می‌پردازند. ما نیز به آن ها اعلام می کنیم که برای داشتن کوچه و یا محله نمونه تلاش کنند تا در اسفندماه سال جاری ضمن اعلام این محله‌ها، از سوی مجموعه مدیریت شهری امتیازات ویژه ای برای محله های نمونه درنظرگرفته شود.
رضازاده گفت: اسفندماه امسال، اختتامیه جشنواره دوست من زمین برگزار می شود و در این مدت نمایشگاه ها و بازدیدهایی نیز با موضوع بازیافت و زباله های شهری برگزار خواهد شد و در نهایت با معرفی مدارس و محله هایی که موفق‌تر عمل کرده اند به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false