×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برای خدمت به شهروندان با تمام توان تلاش خواهم کرد

رییس شورای اسلامی شهر و شهردار شاهین شهر در جمع مدیران کانون های بازنشستگی شاهین شهر حاضر شدند تا با نیازهای جامعه سالمند و پیشکسوت آشنا شوند.

مهرداد مختاری رییس شورای اسلامی شاهین شهر از ابراز خرسندی از حضور در میان سرمایه های معنوی شهر عنوان کرد: بازنشستگان امروز تلاشگران و خدمتگزاران دیروز این شهر بوده اند که در راه توسعه و پیشرفت شهر تمام توان خود را به کار برده اند.
مختاری گفت: امروز شهروندان نسبت به شهر احساس تعلق دارند و ساکنان شاهین شهر علیرغم این که از شهرر دیگری مهاجرت کرده باشند خود را متعلق به این شهر می دانند. من نیز به عنوان فرزند شاهین شهر شاهد این تلاش بوده ام و نسل جوان امروز شاهین شهر تربیت یافته این پیشکسوتان هستند.
رییس شوای اسلامی شهر به شرایط خاص اقتصادی در کشور و شاهین شهر اشاره کرد و ادامه داد: علیرغم کاهش درآمدهای شهرداری با صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات موجود توانسته ایم برای بهبود حمل و نقل عمومی در خصوص خرید چهار دستگاه اتوبوس و توسعه ناوگان حمل و نقل اقدام نماییم.
وی بهترین شیوه و برون رفت از شرایط حاضر را اعتماد و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: برای توسعه همه جانبه شهر و بهبود خدمات به شهروندان از حضور سرمایه گذاران استقبال می کینم و از تمام امکانات شهر و حمایت قانونی برای ورود بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد که خوشبختانه از سوی سازمان تامین اجتماعی و بخش خصوصی برای احداث بیمارستان و شهرک سلامت در شاهین شهر پیشنهادهایی دریافت شده است و در مراحل توافقات اولیه و رایزنی می باشد.
رییس شورای اسلامی شاهین شهر بر فعالیت های فرهنگی شهرداری تاکید کرد و افزود: سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر وظیفه بسیار خطیری در تبدیل شهرنشینان به شهروندان و ترویج فرهنگ مشارکت شهروندان در اداره شهر برعهده دارد به همین دلیل علیرغم کاهش بودجه پیش بینی شده سال ۱۳۹۷ و هزینه های شهرداری اما با تاکید اعضای شورای اسلامی شهر بودجه سازمان فرهنگی شهرداری شاهین شه افزایش داشته است تا بتواند خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه دهد.
عیسی بهمنی شهردار شاهین شهر با یادآوری این بیت شعر ” قدر استاد نکو دانستن    حیف استاد به من یاد نداد ” گفت: احترام به پیشکسوتان در تمام جوامع به عنوان یک تکلیف اجتماعی است اما در کشور اسلامی عزیزمان احترام به بزرگترها یک آموزه دینی است.
بهمنی بازنشستگان را گنجی پنهان و کوله باری از تجربه خطاب کرد و ادامه داد: استفاده مطلوب از خدمات و رفع نیازهای بازنشستگان لازم و حق ایشان است و شورای اسلامی شهر ، شهرداری شاهین شهر و سازمان های وابسته با پیروی از قانون تمام امکانات خود را در راه تکریم این بخش عظیم از شهروندان شاهین شهری به کار می گیرند.
شهردار شاهین شهر دست یابی شهروندان به هویت واحد را منشاء تحولی عظیم در شهر دانست و گفت: همراهی و همدلی شهروندان در کنار فهم اجتماعی و شعور سیاسی باعث شد جلوی فعالیت های غیرقانونی و خرابکارانه عده ای فرصت طلب و اغتشاشگر که به این شهر نفوذ کرده بودند در کمترین زمان ممکن گرفته شود و این تعلق خاطر شهروندان به شاهین شهر موجب تسریع در رشد ، توسعه و آبادانی شهر خواهد شد.
بهمنی در خصوص حضور خود در شاهین شهر به عنوان شهردار این شهر اظهار داشت: هر چند مدت کوتاهی است که در این شهر زیبا در کنار شهروندان فهیم شاهین شهری هستم اما احساس می کنم انتخاب درستی برای حضور در شاهین شهر داشته ام و تمام توان خود را برای خدمت به شهروندان و بهبود امکانات شهری به کار خواهم برد.
وی افزود: خوشبختانه با دیدگاه خوب و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر ، توسعه همه جانبه شهر با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و محله های حاشیه شهر و اجتناب از اشرافی گری در دستور کار شهرداری قرار گرفته است هرچند افرادی که منافع نامشروع خود ا از دست داده اند سعی در سنگ اندازی در این مسیر دارند اما شهرداری و شورای اسلامی شه با هدف خدمت به شهرروندان و دست یابی به شهری زیبا ، آباد و در شان شهروندان فهیم شاهین شهر از اصول و دیدگاه خود عقب نشینی نخواهد کرد و باید به خاطر داشت که کودکان به سوی قطار در حال حرکت سنگ پرتاب خواهند کرد.
شهردار شاهین شهر به پروژه های در دست اقدام شهرداری اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات احداث زیرگذر میدان امام حسین (ع) از بلوار آیت الله طالقانی به بلوار شهید محمد منتظری ، تعریف و تکمیل فضای سبز و بوستان های محله ای به ویژه در حاشیه شهر ، ساماندهی بازار شب و دکه های فلافل فروشی ، ترمیم آسفالت معابر ، توسعه خدمات در محله مهر ، بهسازی معابر و توسعه فضای سبز گلدیس ، احداث هتل جدید در شهر به عنوان زیرساخت اصلی توسعه شهر ، پیگیری اجرای متروی شاهین شهر به اصفهان با سرمایه گذاری شرکت های خارجی ، اصلاح ضوابط شهرسازی برای سهولت در ساخت و ساز در شهر از جمله فعالیت های برنامه ریزی و اجرایی شهرداری در این مدت چند ماهه می باشد که برخی از این پروژه ها آغاز شده است و برخی تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.
بهمنی در پایان یادآور شد که در مدت زمان کوتاه آغاز به کار دوره پنجم مدیریت شهری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه از طریق بخش خصوصی برای اجرای پروژه های شهری جذب شده است که می تواند در توسعه شهر تاثیرگذار باشد.
در ابتدای این جلسه روح اله شاه رجبیان مدیرعامل سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر گزارشی از نشست های مستمر روسای کانون های بازنشستگی دستگاه های اجرایی شهرستان ارائه داد و گفت: سازمان فرهنگی ، اجتماعی و وررزشی شهرداری شاهین شهر به منظور نهادسازی در گروه های مختلف اجتماعی و نیازسنجی میدانی اقدام به تشگیل گروه های مختلف با حضور کانون های فرهنگی مساجد ، کانون های بازنشستگان ، دانش آموزان ، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه نموده است و مجمع روسای کانون های بازنشستگان شهرستان با هدف استفاده از میزان توانمندی و تجربه این عزیزان و پتانسیل های موجود در خانواده های وابسته به بازنشستگان به پیشنهاد این سازمان از تیرماه ۹۵ تشکیل شده است که تا به اموز به صورت مستمر و منسجم جلسات آن برگزار می گردد.
شاه رجبیان ادامه داد : با حمایت شورای اسلامی شهر و شهردار شاهین شهر تمام امکانات سازمان با تسهیلات مناسب و شرایط خاص در اختیار دازنشستگان و خانواده ایشان قرا رگرفته است و امیدواریم با توافقات صورت گرفته و هم پوشانی فعالیت ها در بخش های مختلف خدمات بهتری را ارائه دهیم .
صدور کارت شهروندی ، استفاده از امکانات موجود در شهر با شایط مناسب و اختصاص محلی برای تجمیع و ساخت کانون های بازنشستگی دستگاه های مختلف و ارائه خدمات به تمام پیشکسوتان شهر از جمله پیشنهاد های روسای کانون های بازنشستگی شهرستان بود.
در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار خانوار در هشت کانون بازنشستگی مستقر در شهرستان عضو هستند که بخش عمده ای از جمعیت شهرستان را تحت پوشش خود قرار می دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false