×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بررسی چالش های تربیتی و مشکلات پسران  نوجوان

همایش چالش های تربیتی و مسائل و مشکلات پسران نوجوان به همت مجموعه فرهنگی فاطمیه و با همکاری سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر، با حضور پدران ومادران در سالن شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

داود قادری روان شناس و کارشناس این همایش با اشاره به این که دوران نوجوانی می تواند دوران بحران باشد گفت: این دوران به دلیل تغییرات سریع  روحی ، روانی و جسمانی حساس ترین دوران رشدی انسان ها محسوب می شود.

وی  افزود: اگر خانواده ها  به الگوی رفتار با  نوجوان آگاه باشند و ارتباط درستی برقرار کنند ،این دوران به بحران ختم  نخواهد شد.

 

وی  در ادامه بیان داشت:  نکته مهم اینکه ،نوجوانی یک دوره گذار سریع از کودکی به بزرگسالی است. وبه این ترتیب  کار خانواده سخت می شود چرا که خانواده با فردی روبه رو می شود که نه کودک است نه بزرگسال.

قادری  اظهار داشت: در این دوره هیجان بر منطق مسلط است و ویژگی هایی روانی نوجوان پیدا می کند که در عملکرد نوجوان تداخل ایجاد می کند.

دکتر قادری در بخش دیگری از سخنانش گفت : نوجوان نه کودک است که باید و نه بایدها را قبول کند و نه اینقدر بزرگسال است که او را به خودش بسپاریم. واین موضوعی است که خانواده ها باید ان را مدیریت کنند.

وی  با بیان اینکه  نوجوانی دو تغییر مهم  فیزیولوژیک و روانی را به همراه دارد افزود: تغییرات فیزیولوژیک همراه خود تغییرات روانی را دامن خواهد زد.

قادری بیان داشت: افزایش هورمون های رشدی تغییراتی را به وجود می آورد که خانواده ها این تغییرات را باید  واقع بینانه قبول کنند.

این روانشناس در ادامه گفت: نیاز به کسب هویت و تغییر قالب ها و ساختارها، کشمش بین استقلال و وابستگی، آرمان گرایی، مهم شدن  بین همسالان، نیاز به دیده شدن، هیجانات بسیار قوی و نارضایتی از درک نشدن از تغییرات دوران نوجوانی دانست.

 

 

در این همایش بیش از ۱۰۰ نفر  از والدین شرکت کردند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false