×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آرمین دانش نوجوان شاهین شهری موفق در عرصه بین المللی ربوکاپ

دانش آموز شاهین شهری در مسابقات بین المللی روبوکاپ مقام اول را کسب کرد.

روبوکاپ (RoboCup) عنوان مسابقاتی بین‌المللی در زمینه دانش روباتیک و هوش مصنوعی است که بصورت سالیانه توسط فدراسیون بین‌المللی RoboCup برگزار می‌شود.

حالا دانش آموز شاهین شهری در این مسابقات توانسته رتبه اول را کسب کند به همین سبب سراغ وی می رویم و به گفتگو  می نشینیم.

خودتون را معرفی کنید:

آرمین دانش هستم ۱۴ ساله ساکن شاهین شهر در سال جدید در پایه نهم تحصیل می کنم.

من از کلاس دوم دبستان در کلاسهای تابستان شرکت کردم و به این رشته علاقمند شدم و بعداز آن رشته رباتیک را در شهر اصفهان به صورت تخصصی ادامه دادم.

تاکنون در چه مسابقاتی شرکت کردید:

طرح من با عنوان کلید جادویی در مسابقات جابر استان توانست حائز رتبه شود.طرح بعدی من هشدار مصرف برق بود که در مسابقات جابربن حیان کشوری پژوهشگر برتر معرفی شدم. در مسابقات ایران اپن ربات امدادگر ساختم که تیم ما رتبه اول بین اللملی را کسب کرد و بع از آن عضو انجمن نخبگان اصفهان شدم در مسابقات سوپرلیگ هم مقام اول را کسب کردم.

اکنون هم در حال تمرین ربات جدیدم هستم و خودم را برای مسابقات آسیا اقیانوسیه که آذر ماه سالجاری در کیش برگزار می شود آماده می کنم.

چه صحبتی با مسولین داری: چون بعضی قطعات از خارج از کشور وارد می شود تهیه آنها بسیار گران است  و هزینه بالایی دارد از مسولین می خواهم از تیمها بیشتر حمایت کنند من خودم مسابقات خارج از کشور را با توجه به دعوتنامه هایی که داشتم بدلیل هزینه ای که برای سفر باید پرداخت می کردم و قادر به پرداخت آن نبودم شرکت نکردم اگر این کار و این رشته حمایت بیشتری شود می توانم باخیال راحتتر به ساخت ربات های جدید فکر کنم .

چه صحبتی با هم سن و سالهای خودت داری:

از فرصتشون بهترین استفاده را ببرند در هر رشته ای مهارت و استعداد دارند ادامه بدهند تا در اون رشته قوی شوند و بتوانند پله های ترقی را طی کنند من خودم گاهی بود که رباتم نزدیک مسابقات خوب کار نمی کرد اما نا امید نمی شدم و دوباره می ساختم.

در پایان هم از پدر و مادرم که همیشه حمایت گر من بودند تشکر می کنم از مربیانم و به خصوص سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهر که از افرادی مثل من حمایت میکنند و در برنامه های خود از ما تجلیل می کنند و این باعث ایجاد انگیزه برای ادامه کار می شود.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false