×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حسین مرادی جوان شایسته شاهین شهری دارنده مدال طلای بین المللیIDA

حسین مرادی متولد سال ۷۴ شهر اصفهان است . او در سال ۹۲ رشته معماری را شروع و در سال ۹۶ نیز فارغ التحصیل این رشته شده ولی تحقیق و پژوهش در این رشته را کنار نگذاشته و تا کنون دو طرح از طرح هایش مدال بین المللی را کسب کرده است.

وی می گوید از خردسالی به طراحی علاقه زیادی داشتم و این باعث شد که رشته معماری را انتخاب کنم و با تحقیقاتی که خودم به تنهایی انجام دادم و در انجام آنها اساتید نه تنها همراه من نبودند بلکه گاهی هم مرا مسخره می کردند و می گفتند حسین کارهایش سر و ته ندارد ، اما این باعث نمی شد که دست از تلاش بردارم و در مسابقه IDA طرح من توانست پدیده نوظهور معماری سال۲۰۱۷ را کسب کند و همچنین در مسابقات آسیا دیزاین ۲۰۱۸ طرح نیمکت ارگونومیک که مورد توجه هیأت داوران قرار گرفت و موفق به کسب مقام شد ، شامل “آرایش ۱۰ ریز ارگونومی و ۹ توالی ژنیتیکی در قالب یک همزیستی کامل و بهینه” است .

از وی خواستیم بیشتر راجع به طرح هایش توضیح دهد:

یکی از طرحها طرح هتل که طرح طبیعت محور است و کار بین رشته ای کامپیوتر و معماری و زیست شناسی (ساختارهای سلولی موش صحرایی) و طرح دیگر نیمکت ارگونومی با نام “موج صخره” که همراه با هم تیمی هایم آنرا ساختیم.

مخترع شاهین شهری در خصوص نیمکت ارگونومی گفت: «بر اساس تحقیقات انجام شده، وسیع ترین بیماری های اسکلتی – عضلانی و مفصلی ناشی از کار ، فعالیت های نامناسب و استراحت نامطلوب بدن است. درد کمر و زانو از دردهای شایع در میان این گونه افراد است . این موضوع باعث شد تا دست به کار تحقیق و ساخت این نیمکت شویم.

افرادی که در محیط ‌های باز فعالیت‌های گروهی و اجتماعی انجام می‌دهند به دنبال مکانی برای استراحت هستند تا فشار گرانش زمین (وزن) و عوامل محیطی را از روی بدن خود به حداقل برسانند. این در حالی است که نیمکت‌هایی که برای استفاده در این مکان‌ها قرار داده شده ، هنگام نشستن روی آن فشار وزن را به مفاصل ، بافت‌های نرم و همچنین به ستون فقرات منتقل می‌کنند که به مرور زمان باعث ایجاد درد و بی‌حسی در ناحیه پایین کمر و پا‌ها می‌شود.»

وی درباره مشخصات فنی این سازه مهندسی هم گفت: این نیمکت از ۲۵۸ قطعه ساخته شده که هر قطعه براساس پارامتر های اناتومیک اندام انسان طراحی شده و درکنارهم قرار دادن این قطعات می تواند به نشیمن های استاندارد مختلف دیگری دست پیدا کرد. نیمکت به طوری طراحی شده که موجب حذف فشار از روی نقاط پوستی حساس و نواحی استخوانی زیر پوستی می شود. تغییرات ساختاری طرح معماری براساس عوامل وارده خارجی یا نیروهای سایت ، معماری شکل یافته براساس خواص و ویژگی مواد و شکل گیری ساختار یکپارچه و هوشمندانه طرح بر مبنای پاسخ به عوامل محیطی از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره کرد. در نیمکت موج صخره ۹ فیگور اصلی براساس ضوابط ارگونومی مختص خود در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. از ویژگی های بارز این طرح تفکیک ۸ فضا از هم است که باعث ایجاد فرمی پیوسته شده است »

وی علت اصلی موفقیت هایش را خانواده اش می داند و می گوید: خانواده در این مسیر مشوق و همراه من بوده و محیط خانه را به دور از چالش نگه داشتند تا من به تحقیق بپردازم.

طرح تلفیق سنت قدیمی و مدرنیته از دیگر پروژه هایم است که قصد دارم این طرح که طرح بین المللی است چندی دیگر رونمایی کنم.

در پایان از جوانان می خواهم که واقعا دانشجو باشند و نه استادجو تا بتوانند پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false