×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تخت سرخی و دره دوزخی شهر میمه

شهر میمه از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه و یکی از شهرهای زیبایی است که در مسیر شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور قرار دارد ، درست در ورودی استان اصفهان از سمت شمال و یکصد کیلومتری اصفهان است.

شهر میمه یکی از شهرهای نادر ایران است که حاصل تطابق معماری سنتی با نیازهای زندگی مادی مردم است. ساخت کلی شهر به ویژه محلات قدیمی آن محیط هندسی منظم و محیط های پیچاپیچ غیر منظم ، اجزای سرپوشیده و قسمت‌های سرباز آن همه و همه در به وجود آوردن یک رشته روابط فضایی سهیم اند که در آن مردم معانی مختلف زندگی خود را باز می‌یابند.

در ذیل به بخشی از جاذبه های گردشگری شهر میمه می پردازیم.

تخته سُرخی – دَرّه دوزخی – تختِ محمد جعفر

از نمونه های جالب و دیدنی حیات وحش و مناظر طبیعی ایران اسلامی حیات وحشِ موته در بخش میمه است که در  این منطقه و در دل کوه ها و دشت های پهناور آن صخره های زیبایی از دل دشت بیرون آمده و روزهای متوالی محلی برای بستن راه کاروانان و تُجّار بوده است . یکی از این کمینگاه ها صخره ای معروف به تَختِ محمد جعفر است که بر روی آن چاهی کنده شده به گونه ای که در بدنه آن رو به مسیر کاروانان راه دارد.

از دیگر مناظر طبیعی منطقه تخت سُرخی است با طبیعتی زیبا و قابل توجه به رنگ قرمز و سبز و دیگری دَرّه دوزخی است. این دَرّه زیبا و وحشتناک به رنگ خاکستری و سیاه چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false