×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
امامزاده یوسف (ع) جاذبه زیارتی و سیاحتی در شهرستان شاهین شهر و میمه

آستان امامزاده یوسف (علیه السلام) در شهرستان شاهین شهرو میمه ودر روستای سُه واقع شده است.

 از میراث‌ گران سنگ اهل‌بیت (ع) امامزادگانی هستند که به دلایل بسیار از جمله شرایط دشوار مبارزه و مسئولیت‌های آگاهی‌بخش، در نقاطی از سرزمین‌های اسلامی به‌ویژه ایران پراکنده‌اند. حضور این امامزادگان، نقطه‌هایی پررنگ و درخشان از معنویت را در جای‌جای میهن ما پدید آورده که از قدیم‌الایام در کشور ما موردتوجه دوستداران اهل‌بیت پیامبر (ص) بوده و تعداد کثیری از مریدان را به سمت خود فرامی‌خوانده است.

آستان امامزاده یوسف (علیه السلام) در شهرستان شاهین شهرو میمه یکی از این امامزادگانی است که گردشگران را به خود جذب می کند و عاشقان اهل بیت که به روستای سُه سفر می کنند از زیارت این امامزاده غافل نیستند.

این زیارتگاه قدمتی حدود ۴۰۰ ساله داشته و در طول سالیان اخیر مرمت و به مساحت آن اضافه شده است. مساحت داخل بقعه ضریحی فلزی از جنس آهن در ابعاد ۳×۵/۱ روی سنگ مزار امامزادگان شریف قرار گرفته است. همچنین در کنار ضریح جدید فلزی زیارتگاه، ضریح چوبین امامزادگان نیز قرار دارد که نشان از قدمت بنای مذکور است. تزیینات حرم بر دیوارهای آن نقش بسته است و تا سقف ادامه دارد که پاره ای به دوران صفویه و پاره ای دیگر به دوران قاجاریه می رسد. ارتفاع گنبد دو پوش که به صورت کاشیکاری فیروزه ای رنگ است از کف ۱۶ متر ارتفاع دارد.

دلیل اینکه به امام زاده یوسف معروف است این می باشد که در فاصله چند نسل از امام هشتم تا امام هادی (ع) همچنان راه مواصلاتی جنوب به شمال از این روستا بوده و زائرین حضرت امام رضا (ع) که از عربستان یا عراق برای زیارت حضرت رضا(ع) از این مسیر عبور می کرده اند و مخصوصاً حجازیها، از اصفهان به طرف کاشان نیز از روستای سه تردد می کردند. لذا در یکی از سفرها حضرت یوسف بن علی النقی (ع) که در دوران امام هادی(ع) قصد زیارت حضرت امام رضا(ع) را داشتند ، وقتی به این روستا می رسند، ایشان بیمار شده و در اینجا دار فانی را وداع گفته و در این محل دفن می شوند که این امامزاده را به احترام وی امامزاده یوسف می نامند.

به روایات متعدد سه تن شریف در این امامزاده مدفونند :

تاج الدین احمد بن موسی بن جعفر(ع)

ابوالقاسم بن ابراهیم بن موسی بن جعفر(ع)

یوسف بن امام علی النقی(ع)

این مکان زیارتی در ۷۵ کیلو متری شاهین شهر و در روستای سُه واقع شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false