×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آذریان هنرمند خوشنویس شاهین شهری

خوشنویسی چیزی فرای یک دستخط زیبا و یا دانستن تکنیک حروف چینی است .

خوشنویسی هنر فرم دادن زیبای نشانه هایی است که توسط دست و با چیدمان درست شکل می گیرد. در واقع سری مهارتها و فنونی است که برای جایگذاری و نوشتن حروف به گونه ای که تناسب ، هماهنگی ، ریتم ، خلاقیت و همبستگی را نشان بدهند می باشد

به جراٌت می توان گفت شاهین شهر در استان دومین شهریست که در این رشته هنرمندانش حرفی برای گفتن دارند .

نمایشگاه خوشنویسی چندی پیش در نگار خانه آفتاب افتتاح شد و در معرض دید علاقمندان قرار گرفت و همین امر باعث شد تابه معرفی یکی از هنرمندان این رشته بپردازیم.

خانم ستاره آذریان پور متولد سال ۱۳۷۲ و ساکن شاهین شهراست ایشان دارای مدرک کارشناسی آمار و کارشناس ارشد آمار اجتماعی  اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی تهران است.

وی به همراه مادرش در سال ۸۴ خوشنویسی را شروع کرده که مشوق اولیه خود را خانم همدانی و بعد خانواده می داند.

پدر که دستی بر موسیقی دارد و خواهر نیز در رشته تذهیب فعالیت می کند و برادر در رشته طراحی خانواده ای کاملا هنری که همدیگر را به خوبی درک می کنند.

دارای مدرک عالی ، ممتاز ، فوق ممتاز است و دوره استادی را نیز زیر نظر استاد فردین ولی زاده گذرانده است.

ایشان در این رشته نیز تدریس می کند و شاگردانی پرورش داده است.

شرکت در جشنواره ملی مشق عشق ملکان آذربایجان شرقی، کسب رتبه برگزیده در مسابقات ادبی هنری دانشگاه ، راهیابی به دور نهایی جشنواره بین المللی خوشنویسی آیات مشهد مقدس در سال ۱۳۹۷، راهیابی به دور نهایی شانزدهمین جشنواره بین المللی رضوی خوشنویسی خرم آباد در سال ۱۳۹۷، راهیابی به دور نهایی پنجمین دوسالانه خوشنویسی ایران، قزوین (شکسته نستعلیق) ۱۳۹۷،  چاپ دو اثر در فراخوان داوطلبانه به مناسبت سالروز همدردی با زلزله زدگان مکزیک و ایران در مکزیک، کسب رتبه ی برگزیده در نمایشگاه هم قلم با نوای استاد به کوشش استاد جواد بختیاری در تهران ۱۳۹۷ تعدادی از افتخارات کسب شده توسط ایشان است.

آذریان در خصوص هنر خوشنویسی عنوان کرد: خوشنویسی یکی از سخت‌ترین هنرهاست که فقط با پشتکار و صبر زیاد میتونیم به درجات بالای این رشته برسیم و به طور کلی میشه گفت یه هنر قاعده‌مند هست که با رعایت قوانین خطی و نسبت‌های طلایی میتونیم به زیباترین شکل اجراش کنیم و اگه این قوانین رعایت نشن، مخاطب نمیتونه با اثر خلق شده ارتباط برقرار کنه.

در شهر شاهین بیش از ۶۰ نفر دارای مدرک عالی خط هستند و در این رشته فعالیت می کنند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false