×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آشنایی با گروه بازی ساز رایانه ای در شاهین شهر

بازی تلفن همراه کم‌کم شکلی جدی از سرگرمی‌های مردم شده و در دل کاربران گوناگون جا باز کرده است و در این راستا بازار اشتغال خوبی برای فارغ‌التحصیلان رشته برنامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای فراهم کرده است.

بازی‌های رایانه‌ای به لحاظ تأثیرگذاری خود در زمینه فرهنگ‌سازی، رشد و تکوین شخصیت فرهنگی و علمی و ایفای نقش‌های آموزشی و کمک آموزشی و همچنین پر کردن بخشی از اوقات فراغت گروه‌های سنی مختلف جامعه از جایگاه ویژه‌ و مهمی برخوردار هستند.

به همین سبب به سراغ گروه بازی سازی رایانه ای در شاهین شهر می رویم و به معرفی این گروه می پردازیم

گروه بازی سازی رایانه ای ذوالفقار از سال ۱۳۹۴ فعالیت رسمی خود را در شهرستان شاهین شهر آغاز کرد.

مدیر و مؤسس این گروه امیر جعفری متولد سال ۶۰ زاده شهر اصفهان و فارغ التحصیل رشته کارشناسی هنر اسلامی فعالیت خود را در رشته هنر و انیمیشن از سال ۱۳۸۲ شروع و در سال ۱۳۹۳ در رشته بازیهای رایانه ای فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۴ بصورت رسمی موفق به تاسیس گروه بازی سازی ذوالفقار در شاهین شهر می شود.

 

این گروه اولین گروه بازی سازی شهرستان شاهین شهر و میمه است که توانسته وارد مرکز رشد و شکوفایی شاهین شهر شود و در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پذیرش و فعالیت خود را  قالب یک هسته فناوری و شرکت دانش بنیان گسترش و ادامه دهد.

تعداد اعضای این گروه در حال حاضر ۷ نفر از ساکنین شاهین شهر می باشد و در حال افزایش و توسعه نیروی انسانی در زمینه های مرتبط می باشند.

امیر جعفری مدیر و مؤسس گروه می گوید:  چنانچه بسیاری از مشکلات در این زمینه رفع گردند و ارگانها، نهادها و سازمانهای دولتی، خصوصی و فرهنگی از بازی های رایانه ای ایرانی حمایت نمایند و وارد عرصه شوند اشتغالزایی خوبی می تواند در این زمینه صورت پذیرد.

همانطور که شاهد توسعه روز افزون این فن و رشته در تعدادی از کشورهای توسعه یافته هستیم و ارزآوری خوبی در آن کشورها داشته است و آن را بعنوان یک صنعت تلقی می کنند.

چنانچه ما هم در این زمینه پیش رویم و مشکلات پیشرو را که می بایست تلاش زیادی نمود تا رفع گردند و یا به حداقل برسند، شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود.

ایشان در خصوص مشکلات در این عرصه می گوید:

نبود حمایت های مالی و غیر مالی بخشش های دولتی و خصوصی

آشنا نبودن مراکز فرهنگی و هنری دولتی و خصوصی با این رشته

نبود قانون کپی رایت در داخل کشور

ورود و هجوم بازی های خارجی قاچاق وغیر قانونی به داخل کشور

نبود قانون مشخص برای مبارزه با ورود و توزیع بازیهای غیر قانونی خارجی

نبود بازار مناسب جهت توزیع محصولات با کیفیت ایرانی و عدم حمایت شرکت های نشر کننده محصولات به دلایل بالا.

خروج و مهاجرت افراد متخصص در این رشته به کشورهای فعال در این عرصه.

جعفری گفت:  با پیگیری و برنامه های خوبی که از سویی بنیاد ملی بازی های رایانه ای و همراهی فعالان در این رشته صورت گرفته است امید است این مشکلات به سمت بهبود پیش برود و در آینده شرایط کاری بسیار بهتری در انتظار باشد.

از تولیدات این گروه که توانسته اند در دومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال اهواز و در هشتمین جشنواره بازی های ویدئویی تهران حضور یابند و وارد بازار کار شوند، می توان به بازی خرگوش فیروز و دزدان هفت سین و بازی عقاب آتشین برای کنسول کامپیوتر اشاره نمود.

از تولیدات جدید این گروه بازی با موضوع داستانهای شاهنامه می باشد که مراحل پیش تولید خود را در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می گذراند.

به شرح ذیل به معرفی دو اثر قبلی می پردازیم:

معرفی بازی خرگوش فیروز و دزدان هفت سین

در بازی خرگوش فیروز و دزدان هفت‌سین، بازی‌کن در نقش یک خرگوش به نام فیروز قرار می‌گیرد که یکی از ساکنان جنگل است و با دزدیده شدن هفت‌سین از قصر ملکه خرگوش‌ها، وظیفه یافتن هفت‌سین را به عهده می‌گیرد. داستان بازی بسیار ساده و مناسب با سن‌و‌سال بازی‌کنان مورد هدف سازندگان طراحی شده است و به همین دلیل نیز هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. درواقع آن چیزی که روایت خرگوش فیروز و دزدان هفت‌سین را مناسب می‌کند، حس پیروزی مورد القای آن به مخاطب خود به هنگام یافتن هرکدام از سین‌ها است که مطمئنا موجب شادی تجربه‌کننده بازی خواهد شد. در کنار این مورد، با توجه به تمرکز بازی بر عید نوروز و هفت‌سین و فرهنگ ایرانی، اثر مورد نظر را می‌توان آموزش خوبی برا شناساندن بسیاری از سنت‌های ایرانی به کودکان در نظر گرفت.

متناسب با تم هفت‌سین بازی، کل تجربه اثر نیز به هفت مرحله مختلف تقسیم شده است که در طی هر‌کدام از آن‌ها، فیروز می‌بایست مسیر مورد نظر منتهی به یکی از سین‌ها را یافته و با حل پازل‌های پیش‌رو و کنار نهادن چالش‌های مختلف، به سین موجود در آن مرحله دسترسی پیدا کند. گیم‌پلی بازی نیز همانند داستان آن متناسب با سلیقه افراد کم سن‌و‌سال و همچنین کسانی که به طور مداوم عناوین مختلف را تجربه نمی‌کنند طراحی شده است و به همین دلیل حل پازل‌های مختلف و همچنین یادگیری راه‌ و ‌روش بازی می‌تواند برای آن‌ها بسیار خوش‌آیند باشد.

 

معرفی بازی عقاب آتشین با موضوع و محوریت مبارزه با قاچاقچیان:

 

در بازی عقاب آتشین مخاطب در نقش “ستوان رضا” ظاهر می شود، یکی از نیرو‌های خبره پلیس که برای مبارزه با گروه‌های قاچاق مواد مخدر وارد عمل می‌شود و می‌بایست با منهدم کردن خلاف‌کاران، با ورود مواد‌ مخدر به کشور مبارزه کند. همانطور که در آغاز نیز گفته شد، بازی در سبک تیر‌اندازی اول‌شخص ساخته شده است و بازی‌کن می‌بایست در هر مرحله در مقابل تعداد زیادی تبهکار قرار گرفته و با استفاده از سلاح‌هایی که در اختیار دارد به نابودی آن‌ها بپردازد. دسترسی آسان به تفنگ‌ها و تجهیزات گوناگون یکی از نکات مثبت بازی است و به دلیل کاربردی بودن هرکدام از آن‌ها، مبارزه و کشتن دشمنان هیچ‌گاه خسته کننده نمی‌شود.

مراحل بازی “عقاب آتشین”، درشهر‌های مختلف ایران از جمله تهران، کردستان، سیستان‌و‌بلوچستان و اردبیل پیگیری می‌شوند و با توجه به جغرافیای متنوع کشور ایران، از گوناگونی بسیار خوبی برخوردار هستند. به طوری که هیچ دو مرحله‌ای شبیه یکدیگر نبوده و هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. به دلیل همین تفاوت‌ها تجربه بازی هیچ‌گاه تکراری نمی‌شود و بازی‌کن در هر مرحله با محیط و دشمنان جدیدی مواجه می‌گردد. شایان ذکر است که مراحل مورد اشاره تنها نام شهر‌های مختلف را به دوش نمی‌کشند و تمامی آن‌ها دقیقا بر اساس واقعیت‌های موجود و بر اساس محیط و آب‌و‌هوای مناطق مرتبط با خود طراحی شده‌اند که این خود می‌تواند برای گیمر ایرانی قابل توجه و جذاب باشد. گرافیک بازی نیز با توجه به سبک آن که نیاز به داشتن گرافیکی باور‌پذیر دارد خوب طراحی شده است و به خوبی می‌تواند حس حضور در محیط و سنگینی مبارزات را القا کند. بازی عقاب آتشین برای طرفداران سبک تیر‌اندازی اول شخص پیشنهاد می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false