×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
خانواده و آسیب های اجتماعی در همایش بهزیستی

به مناسبت هفته بهزیستی، همایش روز بهزیستی با محوریت خانواده و آسیب های اجتماعی فضای مجازی در سالن بهار برگزار شد.

نیازمندیها و ارائه راهکارهها و نکات برای بهرمندی و استفاده امن از فضای مجازی،  تحلیل و بررسی مسائل فرهنگی اجتماعی فضای مجازی در راستای استفاده مفید از فضای مجازی، از جنگ با تو تا صلح با درون ، زندگی مبتنی بر ارزشها و رفتار موثر از مهمترین عناوین این مراسم بود.

محمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در همایش بزرگداشت روز ملی بهزیستی (با محوریت خانواده و سواد رسانه) گفت: در شاهین‌شهر، میزان وقوع انواع جرم در جامعه نسبی است و پیشگیری از وقوع جرم، باید در حوزه فرهنگی، حقوقی و قضایی همراه و هم‌سو با یکدیگر اعمال شود.

خشونت، نزاع خیابانی و حمل سلاح سرد بیشترین آسیب در شاهین‌شهر است در همین راستا فرهنگ‌سازی کنترل خشم و مهارت‌های کنترل خشم می‌تواند در کاهش آمار این آسیب اجتماعی مؤثر باشد.

طلاق و اعتیاد از دیگر آسیب‌های حوزه اجتماعی شاهین‌شهر است که برای کاهش آسیب‌های طلاق در جامعه “خیران مصلح جامعه” از طریق مساجد اقدام می‌کنند.
مرضیه فرشاد، مدیرکل بهزیستی استان هم در این مراسم گفت: عدم قدمت شاهین‌شهر و مهاجرت اقوام مختلف به این شهر فرصت و تهدید برای شهر است. افرادی که مهاجرت می‌کنند از لحاظ روانشناسی افرادی با آستانه‌ تحمل بالا هستند که در اصطلاح “تاب‌آور” نامیده می‌شوند و این فرصتی برای شهر است.
مهاجرت اقوام مختلف با آداب و رسوم و دیدگاه‌های متفاوت باعث بروز شکاف فرهنگی در جامعه می‌شود و این نیز تهدیدی در حوزه اجتماعی است.

وی ادامه داد: افزایش حمایت‌های دوستانه و کاهش حمایت‌های خانوادگی نوعی تغییر الگوی زندگی اجتماعی است و این تغییر در شاهین‌شهر در حال اجرایی شدن و اکنون برای اظهار نظر در مورد مفید یا مضر بودن این تغییر الگو زود است.

فرشاد افزود: به دلیل عملکرد صحیح و فعالانه اورژانس اجتماعی در شاهین‌شهر نگرانی خاصی در این شهر وجود ندارد.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false