×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تجلیل از نویسندگان برگزیده شاهین شهری 

در نخستین آیین تجلیل از نویسندگان شاهین شهری از ۹ نویسنده برگزیده و ۷۰ فعال حوزه نویسندگی در سالن بهار سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهر تجلیل شد

حسین ابراهیمی رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: جامعه هنری هر شهری  نماینگر هویت آن شهر است و بنابراین خروجی شیوه های هنری نشان دهنده ظرفیت های یک جامعه محسوب می شود.

وی با اشاره به برپایی برنامه های عطار خوانی ، سعدی شناسی ، مولوی شناسی و حافظ خوانی و همچنین تمجید از فعالیت های فرهنگی اجتماعی در شاهین شهر افزود: شاهین شهر به عنوان شهری با فرهنگ و با برنامه های مختلف در سطح کشور حرف برای گفتن دارد.

رییس شورای اسلامی شاهین شهر در پایان خطاب به اهل قلم گفت: نویسندگان باید در شهر میدان داری کنند و استدعا دارم مدیران اهل قلم دیدگاه ها و گفتمان های راهبردی داشته باشند تا عرصه بر نااهلان تنگ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا ملکیان امام‌جمعه شاهین‌شهر نیز طی سخنانی به بیان اهمیت قلم پرداخت و گفت: قلم مقدس است چرا که خداوند به آن قسم می خورد

وی در ادامه ، باقی ماندن، دقیق بودن و عمیق بودن را از ویژگی  های قلم عنوان کرد و افزود: قلم  انسان ایثارگر و مخلص می سازد و اگر نبود بیش از نود درصد معلومات دفن شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم به مطالعه مستمر مقام معظم رهبری با وجود مشغله‌های کاری بسیار اشاره و گفت: اعتراف می‌کنم دستگاه‌های فرهنگی در زمینه عادت دادن جامعه به مطالعه موفق عمل نکردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری افزود: ترویج کتاب‌خوانی فقط بر عهده دستگاه‌های فرهنگی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سازمان تبلیغات اسلامی نیست بلکه سایر دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله شهرداری‌ها در انس دادن شهروندان با مطالعه وظایفی بر عهده‌ دارند.

وی در خصوص نقش قلم اظهار داشت : قلم این وسیله ارزشمند می تواند بدست ناجی بشر قرار گیرد و در جهت تربیت بشر یا خدای ناکرده همین قلم ارزشمند می تواند در جهت انحراف قدم بردارد. پس اهالی قلم ارزشمند هستندبه شرط آنکه در جهت خدمت به بشر و در مسیر انسانیت قلم شان بکار رود

فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز گفت: با توجه به فعالیت صدها نفر در زمینه نویسندگی کتاب در سطح استانی و ملی با  موضوعات مختلف در شهرستان شاهین شهر و میمه و تولید آثار متنوع فرهنگی، به دنبال آن هستیم که این شهر فرهنگی را به‌عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی نمائیم .

در نخستین آیین تجلیل از نویسندگان شاهین شهری علاوه بر تقدیر از هفتاد نفر فعال حوزه نویسندگی ، از  اکبر یاوریان  ، محمدرضا عرب یار محمدی ، رضا کشانی ، شفیعه سادات زواره ، مرتضی پارسا ،  علی حسینی منجری ، کاظم آل یاسین  و بتول حق شناس بعنوان نویسندگان برگزیده تجلیل شد

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false