×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حفظ قرآن بزرگترین توفیق الهی که نصیب فاطمه حسنعلی زاده نوجوان شاهین شهری شده

برترین و والاترین هدیه‌ای که خداوند به ما بندگان ارزانی داشته، قرآن کریم است و حفظ آن یکی از توفیقات بزرگ الهی به حساب می‌آید که شامل حالِ هر کسی نمیشود و اکنون این نعمت شامل حال فاطمه حسنعلی زاده نوجوان شاهین شهری شده است.

 

یکی از ابزارهای اساسی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های نظام سلطه و در راس آن آمریکایی‌ها، پیروی از فرامین الهی در قرآن کریم و تلاش برای ترویج کلام خدا در میان امت اسلامی و حتی فراتر از آن برای سایر جوامع است و ترویج فرهنگ اسلامی و شعائر دینی از وظایف مهم و بزرگ مسلمانان و یک امری واجب است.‌

به سراغ خانم فاطمه حسنعلی زاد نوجوان شاهین شهری حافظ قرآن کریم رفتیم.

حفظ قرآن را از چه سالی و به چه صورت آغاز کردید؟

از سن هفت سالگی مادرم برایم سی دی قرآن را می گذاشت علاقمند شدم و شروع به حفظ کردم و به مهد قرآن رفتم و در سن ۱۴ سالگی حافظ کل شدم.

 

حفظ قرآن چه تاثیری در سبک زندگی فردی و اجتماعی شما داشته است؟

تاثیر زیادی داشته آرامش بیشتری بهم داده استرس اصلا به من وارد نمی شود خصوصا زمانی که امتحان دارم یا زمانی که خسته هستم و هرگاه مشکلی در زندگی‌ام پیش آمده، به قرائت قرآن می پردازم و تلاوت قرآن برای چشمانم نوری است که خستگی را از جسمم بیرون می برد همچنین قرآن کریم در اخلاق و رفتار انسان‌ها بسیار موثر است

دوستانم نیز با دیدن من بسیار ترغیب شدند و بعضی از آنها به حفظ رسیدند.

چه توصیه‌ای به افرادی که بنا دارند به حفظ قرآن کریم بپردازند، دارید؟

برای حفظ قرآن هیچ زمانی دیر نیست پیشنهاد می کنم اگر کسانی‌ علاقه‌مند به حفظ قرآن هستند پشتکار داشته باشند خیلی موفق می شوند می‌توانند از لحظه لحظه ثانیه‌های خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنند قرآن هم کمک کننده است.

چه برنامه ای پیش رو دارید؟

اکنون در سال یازدهم دبیرستان رشته تجربی در حال تحصیل هستم و سال آینده کنکور را پیش رو دارم که با توکل برخدا این مسله را پشت سر بگذارم ، در زمینه قرآنی هم دوست دارم در زمینه های مختلف پیشرفت کنم  و به هم سن و سالهای خودم کمک کنم.

در پایان از خداوند بزرگ و پدر و مادرم تشکر می کنم و همچنین مربیانم و کسانی که در مهد قرآن و در این راه یاری گر من بودند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false