×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دختر بهار نارنج ، نویسنده شاهین شهری

یلدا غلامی متولد اصفهان  (۱۳۷۱) ،  فارغ التحصیل رشته مهندسی معماری از دانشگاه خوراسگان  و دانشجوی کارشناسی ارشد زبان انگلیسی است ایشان در زمینه های هنری چون شعر، طراحی، گرافیک، عکاسی و معماری فعالیت دارد.

خانم غلامی می گوید: از ده سالگی همراه مادر در نمایشگاههای مختلف شرکت کردم با نویسندگان مختلف آشنا شدم و همین امر باعث شد بسیار به نوشتن علاقمند شوم از سن ۱۶ سالگی شروع به نوشتن کردم و در سال ۹۵ کتاب شعر دختر بهار نارنج را به چاپ رساندم و یکسال بعد کتاب انگلیسی Intermediate Topic Discussion را به چاپ رساندم.

می گوید کتاب شعری دیگر آماده چاپ دارم که به دلیل هزینه بالای هنوز چاپ نشده است و دوست دارم در آینده نزدیک پژوهشی در کتاب مولانا داشته باشم وی همچنین ادامه داد شکر و سپاس بی حد خدای یگانه را که این توفیق به بنده اش داد تا با ودیعه ی عشق ، قد بکشم و اشعاری را با قلم سکوت بر کاغذ قلب روانه سازم و در این سرزمین جاوید به منصه ظهور بگذارم. همانطور که مولانا بزرگ مرد مثنوی سرا می گوید :

     تو مگو همه بجنگند و ز صلح من چه آید    تو یکی نه ای،هزاری!تو چراغ خود برافروز

نوشته های این شاگرد راه حقیقت حاصل قصه هایی ست که شعر گونه سروده شد،عده ای این گونه نوشته ها را شعر آزاد (که خود به دو شکل نیمایی و منثـور یا سپید متمایز است) می گویند و عده ای از شاعران کلاسیک با این نام بر روی این نوشته ها مخالفند و آن را دل نوشته نام می نهند.به همین خاطر من این نوشته ها را شعر قصه نام نهادم چرا که از دل قصه هایی واقعی و بر اساس نشانه هایی که بر دل الهام  شده و بر کاغذ می آوردم، آفریده شدند.

رستم از این بیت و غزل ای شه و سلطان ازل                         مفتعلن مفتعلن مفتعلن کشت  مرا

نمی توان انتظار داشت که وقتی اسم شعر می آید حتما شاعری همچون شاعران بزرگ به یکباره متولد شود وشعر بسراید چرا که هر کس فقط یکبار و برای انجام کاری خاص در این گیتی پا به عرصه هستی می گذارد و هر آدمی احساسات،عواطف، شخصیت و ذوق هنری خاص خود را دارد

به گفته مهدی اخوان ثالث: (شعر محصول بی تابی آدم است در لحظاتی که شعور نبوت بر او پرتو انداخته است.) شعر سفری ست از جاده زبان به دنیای بیکران و ناشناخته ی روح ،چیزی فراتر از شعور و آگاهی عادی و پا نهادن به قلمرو الهام وموهبتی ست آسمانی. الهه ی شعر در ملل گوناگون با نام های مختلفی چون دختران خاطره و … مشهورند و مولوی چه زیبا شاعران را «رسولان آفتاب» می خواند که قطراتی از دریای حقیقت و صدق ملکوتی به عالم انسان ارمغان می آورند:

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی                       به نهان از او بپرسم به شما جواب گویم

در مجموعه اشعار، از نام« بهار نارنج » و«فرشته ی خورشید»زیاد استفاده شده

فرشته ی خورشید(همان یلداست برگرفته از داستان عرفان نظرآهاری) و همچنین دختر بهار نارنج که برگرفته از قصه نارنج و ترنج در قصه های پریان است،دلیل استفاده از این اسم این است که در کودکی بارها این قصه را از زبان شیرین مادربزرگ مهربانم شنیده ام و این شد که دختر بهارنارنج قصه های او شدم.

مادربزرگی از جنس بلور،شفاف و گوهری گرانبها همچون الماس که مرا چو مرواریدی پرورش داد و امروز هر چه از خوبی و مهربانی دارم مدیون زحمات این بزرگوارم،شیر زنی از سرزمین جاویدم ایران. و همچنین از مادر گرامی ام به پاس زحماتش درراستای رشد من در فرهنگ و هنر سپاس گزارم و دستان این دو بزرگوار را بوسه می زنم و شاکر خدایم به پاس این دو گوهر.امید به آنکه این مجموعه بر دل های شما عزیزان بنشیند . باغی ست از دل گرچه بارانیست.

اختلاف معنادار را همیشه از ترسیم جدول زندگانیت درک کن و بدان که هر دردی در زندگی حاصل تجربه ی پختگی توست و تو نیز باید خاطره ی خوب زندگی دیگران شوی . پس بدان که با پیروزی و الماس بودن هیچ خیانتی در حقیقت وجودی رخ نخواهد داد، گوهر جان را دریاب. (اصل ها و تجربه های سرشت زندگانی از کتاب “گل گندم” در دست چاپ(

و در اخر با نصیحتی از دکتر محیط که در مراسم خانم پروین دولت ابادی به بنده کردند، کلام خود را به پایان می رسانم

سفر معمای ناگشوده ی فرداست و تو در درون حادثه نو می شوی و باز می گردی به خانه ای که خانه ی دیروز تو نیست پس قرارگاه “عزیمت” را دریاب.

وی به هم سن و سالان خود می گوید: در رسید به هدف خود ناامید نباشند برای هدفشون تلاش کنند خود واقعی باشند چرا که هر شخصی برای کار خاصی متولد شده است.

مد یر مسئول ماهنامه سراسری ( بهارنارنج خلیج فارس) از سال ۱۳۹۷، برگزیده ی علمی – فرهنگی در همایش تجلیل از برگزیدگان شاهین شهر در سال ۱۳۹۷ ، عضو نظام مهندسی استان اصفهان، طراح ،گرافیست و خبرنگار عکاس در مجلات چاپ شده  کشوری  اطلاعات فناوران و سبحان در سال های  ۹۴ _ ۹۵_۱۳۹۶   ،همکاری با ویژه نامه اطلاعات فناوران و سبحان  در سال های اخیر و همچنین چاپ مقاله در روزنامه والی ، دانشنامه ی کارشناسی معماری(طراحی پروژه مسکونی _ هنری) ، ارائه ی  مقاله ای با موضوع  تاثیر هنر بر آموزش زبان انگلیسی (Investigating the Impact of Literature-based Instruction on Iranian EFL learners’ language Proficiency)، شرکت و همکاری در برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب،  کسب مقام در المپیاد ریاضی کشوری(۱۳۸۵) و… از جمله سوابق اجرایی این جوان شاهین شهریست.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false