×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بزرگداشتی برای حافظ

مراسم بزرگداشت روز حافظ با حضور فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ، مسولین و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سالن بهار نگارستان برگزار شد.

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان در این مراسم ضمن گرامیداشت این روز گفت: شعرا وادبا مقوم و مبشر عنصر تمدن در کشور هستند و حضرت حافظ یکی از بهترینها و تراز اولهاست و دغدغه مندی ، اصلاح گری و در حوزه اجتماعی و ترسیم دوگانه مروت و مدارا در اداره جامعه میراث ماندگار و راهبردی حافظ لسان الغیب در مقیاس انسانی و جهانی است.

دکتر نصر اصفهانی استاد دانشگاه اصفهان در این مراسم گفت: حافظ حافظه تاریخی ماست و عرفان و معنویتی که در اشعار و سروده های حافظ وجود دارد کم نظیر است ایشان بیش از ۵ هزار و پانصد بیت شعر دارد که حدود ۴۰ درصد اشعارش مستقیم یا غیر مستقیم از بزرگانی دیگر همچون کما، خواجوی کرمانی ، عراقی، سعدی و دیگر بزرگان است که این تقلید نیست.

نادر مظفر جزی هم در این مراسم در خصوص فضائل حافظ به دوستداران فرهنگ و ادب گفت: سراسر کشور و جهان همه به نوعی حافظ را می شناسند و حافظ به قوانین قبل از خود اشراف کامل داشت .  

اجرا موسیقی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

در پایان نیز از نادر مظفر جزی مدرس حافظ خوانی فرهنگسرای اشراق به پاس تلاشهای ایشان در عرصه ادبیات و برگزاری گردهمایی حافظ خوانی تقدیر شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false