×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حال و هوای مسابقات جهانی شانگهای چین از زبان نوید مکوندی عضو تیم ملی ووشو

نوید مکوندی قهرمان چندین دوره جهان و آسیا و ورزشکار ملی پوش شاهین شهری از مسابقات شانگهای چین می گوید.

شیران ایران زمین در مسابقات جهانی شانگهای چین بهترين نتيجه خود را در تاريخ دوره های رقابت های جهانی رقم زد.

دفاع از عنوان قهرمانی ، کسب هشت مدال طلا از هشت فرصت و از پيش روی برداشتن چين ، بر ارزش های قهرمانی تيم ملی ايران افزود و در مجموع ۲ بخش ساندا و تالو تيم ملی ووشوی ايران با ۹ مدال طلا ، دو نقره و يک برنز به عنوان نايب قهرمانی رسيد.

اما متاسفانه تیم تالو کشورمان علیرغم تمرینات سخت نتوانست مقام کسب کند و در این رقابت ها هفتم جهان شد.

درهمین خصوص مصاحبه ای داشتیم با نوید مکوندی عضو تیم ملی تالو کشورمان ، قهرمان چندین دوره جهان و آسیا که اخیراً در مسابقات جهانی شانگهای چین شرکت داشته است.

از شرایط و سطح مسابقات بفرمایید:

مسابقات جهانی امسال که در چین (شانگهای ) برگزار شد یکی از با شکوه ترین مسابقات بود و ۱۰۲ کشور از سراسر جهان حضور داشتند و همه تیم ها با قدرت آمده بودند و تیم ایران هم توانست پر قدرت ظاهر شود.

در مسابقه ای که بنده شرکت کردم با رقیب های بسیاری روبرو بودم ۱۶ تیم به خصوص تیم ما پر قدرت حاضر شد اما موفقیت برای ما رخ نداد که یکی از مهم ترین دلایل ناداوری هایی بود که در حق ایران شد و تیم تالوی ایران امتیاز ۹٫۳۶ و ۶ صدم را کسب کرد و چون در بخش تالو اجرای فرم امتیازها به صدم حساب می شود و کوچکترین تخلف در داوری ها و دادن چند صدم پایین تر می تواند یک تیم را به رده های بسیار پایینی سوق دهد.

با توجه به اینکه تیم ایران در بخش ساندا بسیار خوب عمل کرد و مدال های طلایی که کسب کرد بسیار بالا بود ، چینی ها خود را در معرض خطر دیدند و بهترین روش برای جبران ضعف را کم دادن امتیاز در بخش تالو به تیم ایران دیدند .

سالیان سال تیم ایران سکوی اول را در اختیار داشت اما امسال فاصله زیادی بین تیم ایران و تیم اول ایجاد کردند که تیم ایران در کشور چشم بادامی ها نتواند اول شود.

در فدراسیون هم در بخش تالو به آن شکلی نیست که بشود اعتراض کرد فاصله امتیازها بسیار کم بود.

نهایتاً اعتراض هم ممکن بود فقط یک رده تیم را بالاتر بیاوردند که تاثیری هم نداشت.

اکنون مسابقات آسیایی را پیش رو دارم که سال آینده در هندوستان هست و شرکت خواهم کرد و از همین ماه تمریناتم را شروع خواهم کرد و اردوی تمرینی سال آینده شروع خواهد شد.

بنده به لطف خدا هر سال با مدال طلا به کشور عزیزمان برگشتم. ۱۲ مدال طلای جهان ، آسیایی و بین المللی و ۲۳ مدال طلای کشوری و سبکی و حضور در اردوهای تیم ملی از سال ۸۳ تاکنون و حضور در مسابقات داخلی چین به عنوان تیم برتر دنیا از افتخارات بنده است.

در پایان امیدوارم دعای خیر مردم بدرقه راه ورزشکاران باشد با امید خدا و تلاش سکویی که در سلطه ایران بود را بتوانیم مجدد پس بگیریم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false