×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
رسولیان شاعر برجسته کودکان

بنفشه رسولیان یکی از هفت شاعر ستاره دار و برجسته کودکان در شاهین شهر است.

 

بنفشه رسولیان بروجنی ، متولد ۱۳۵۲ فعالیت تخصصی را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سال ۱۳۷۵با انتشار اولین اثر با نام ماه و من برای گروه سنی( ج ) در انتشارات هشت بهشت آغاز کرد و تاکنون با تالیف بیش از ۳۰۰ عنوان در این حوزه اعم از داستان و شعر به فعالیت مشغول است.

وی دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس در ادبیات کودک و نوجوان و دکتری ادبیات غنایی است و مدرس دانشگاه و همچنین آموزگار رسمی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی بوده و دارای بیست و هشت سال سابقه تدریس در این مقطع است.

در گفتگویی که با ایشان داشتیم گفت: برخی کتاب هایم در تورنتو برای کودکان فارسی زبان چاپ شده و در حال حاضر در حال تالیف ۵ عنوان رمان هستم و از کار شاخصی که امسال انجام داده ام تولید رمان فانتزی پتوی پرنده در راستای شعار سال رونق تولید که ۱۰ عنوان کار برای خردسالان انجام شد.

بنده عقیده دارم کار برای کودک دو بال دارد یک بال آن هنر قلم زدن که اکثریت این هنر را دارند و بال دوم مخاطب شناسی است و اکثریت در این مورد ضعیف هستند. نویسنده و شاعر خوب کسی است که کتاب او در دست بچه له شود از شدت علاقه مندی به کتاب و خواندن مکرر . کار برای کودک نباید غلط املایی داشته باشد.

بنده عضو ثابت انجمن کودک و نوجوان هستم و جزء ۷ نفر شاعر کودک ستاره دار ، خیلی از اساتید و دوستان از بنده می خواهند برای ادامه کار به تهران بروم اما در این مدت سه سالی که در شاهین شهر ساکن هستم این شهر و کودکانش را دوست دارم این شهر اصفهان ، کوچک است و من همه چیز را در آن پیدا می کنم ، بنده به خاطر اینکه معلم بچه ها هستم دقیقا می دانم نیاز جامعه چه هست و گاهی از بچه ها سر کلاس عنوان کتاب بعدی ام را می گیرم و گاهی مطالبم را با بچه ها در میان می گذارم.

یکی از دلایلی که در زندگی من تاثیر گذاشت نقل مکان و زندگی در شهرهای مختلف ایران بود چرا که پدرم کارمند بانک سپه بود و ما در شهرهای مختلف زندگی کردیم و عامل ایجاد این حس خوب را در این می دانم.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false