×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حفظ و گسترش فضای سبز وظیفه اصلی مردم و شهرداری است

در نشست بررسی و فرهنگسازی ماده ۷ آئین نامه اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها عنوان شد: حفظ و گسترش فضای سبز وظیفه اصلی مردم و شهرداری است.

در این جلسه که با حضور علی عرب رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز ، جواد نصراصفهانی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی ، آرش یوسفی و علیرضا مظاهر شهرداران نواحی و میثم حاجیان رئیس حراست شهرداری شاهین شهر برگزار شد ، ماده ۷ قانون شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفت. مباحثی چون حفظ و صیانت از درختان موجود ، کوشش شهروندان برای حفظ فضای سبز از این جهت که عامل اصلی ادامه حیات در شاهین شهر حفظ و نگهداری درختان است و هزینه های سنگین نگهداری و توسعه فضای سبز در شاهین شهر باتوجه به شرایط کم آبی مطرح شد .

در این نشست مقرر شد استندبنرهای وظایف و اختیارات کمیسیون ماده ۷ برای اطلاع شهروندان در ورودی های ساختمان های شهرداری نصب شود ، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی نیز از طریق تبلیغات محیطی شهری و مجازی ، این موضوع را به اطلاع مردم برساند و سازمان های شهرداری نیز در جهت فرهنگسازی حفظ و گسترش فضای سبز همکاری لازم را با این کمیسیون داشته باشند.

طبق ماده ۷ آئین نامه ((اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها)) مصوب ۱۳ / ۵ / ۱۳۸۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام ، هر گونه درخواست قطع و جابجایی هر گونه درخت در معابر و اماکن عمومی ، دولتی و خصوصی واقع در محدوده و حریم شهر توسط مالکین ، متولیان ، متصدیان واشخاص مسئول می بایست حتماً در کمیسیون مذکور مطرح و پس از صدور مجوز این کمیسیون اقدام گردد.
لازم به ذکر است در صورتی که شخص یا اشخاصی اعم از حقیقی یا حقوقی موجبات اتلاف و امحای درختان موضوع قانون را فراهم آورند ، شهرداری در اجرای ماده ۳ این آئین نامه ، موظف است نسبت به تعقیب جزایی و اخذ جریمه از طریق مراجع قضایی برای پیگیری جبران خسارت وارده اقدام نماید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false