×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جشن وحدت و همدلی با حضور اتباع افغان

جشن وحدت و همدلی با همکاری سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر با حضور مسؤولین شهرستان و قشر کثیری از اتباع افغانی در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در این مراسم بر پیوندها و الگوهای تامین شؤونات دینی و فرهنگی ، اشتراکات زبانی ، محصولات مشترک علمی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی افغانستان دارای موقعیت حساس و فرصتی مغتنم در ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک است که به واسطه آن مورد تعرضات و کشورگشایی‌ های بسیار قرار گرفته و در سال های اخیر کشور پر افتخار ایران میزبان مهاجران این تمدن کهن بوده ‌است.

وی به سختکوشی و تلاش جامعه افغان اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان شاهین‌شهر و میمه با توجه به شاخص‌ها و انتظارات در سطح استان ، پیشرو بوده و در زمینه توسعه انسانی و اجتماعی توانایی ایجاد بستر کافی و امکانات قابل توجهی برای ارائه خدمات به اتباع خارجه را دارد.

امام جمعه شاهین‌شهر هم در این مراسم با اشاره به سیاست‌های تفرقه افکن دشمنان ، اظهار کرد: امروزه دشمنان فراتر از سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» عمل کرده و با تفرقه افکنی به دنبال ریشه کنی مسلمانان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی ادامه داد: جهان اسلام نیازمند بصیرت و دشمن شناسی است ، چرا که برخی سران کشورهای عربی به ستیز با مسلمانان برخاسته و دست دوستی با استکبار و کفار داده‌اند.

مولوی جان محمد اسدی نماینده اهل سنت افغان نیز در جشن وحدت و همدلی ، بر دوری از اختلاف مسلمانان تاکید کرد و گفت: علمای اسلام باید بر دوری از اختلاف میان مذاهب بر وحدت کلمه واقعی که عدول از عقاید نبوده ، بلکه همان دشمن شناسی است ، تاکید کنند و باید مرزهای جغرافیایی برچیده شود و بدانیم اسلام در سایه برابری و برادری مسلمانان مرز اصلی ماست.

در پایان این جشن با حضور سرکنسول سفارت افغانستان در جمهوری اسلامی ایران ، مسؤول نمایندگی کمیسری‌ های سازمان ملل متحد در استان اصفهان ، معاون مدیر کل اتباع مهاجرین استانداری و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی از تعدادی از نخبگان افغان و همچنین جواد نصراصفهانی رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهر برای همکاری در برگزاری این جشن تجلیل شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false