×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
چگونه با فرزندان خود در مورد كرونا ويروس صحبت كنيم ؟

با به روز رسانی های دقيقه به دقيقه ای در باره كرونا ويروس جای تعجب نيست كه اين سيل از اطلاعات باعث اضطراب و نگرانی زياد ما و كودكان ما شده است .

 اگر در تلاش هستيد كه چگونه با كودكان خود در مورد كرونا ويروس صحبت كنيد شما تنها نيستيد :

براي كمك به شما در شروع اين گفتگوی مهم از متخصصان روانشناسی كودك خواسته ايم تا نكاتی را در مورد چگونگی گفتگو با كودكان به ما ارائه دهند كه در عين حال اضطراب كودكان را در مورد كرونا نيز كاهش مي دهد .

  اين نكات برای مكالمات سالم با فرزندانتان شامل موارد زير است :

الف ) ابتدا اضطراب خودتان را كاهش دهيد

ب) بی درنگ گفتگو را آغاز كنيد

ج) اطلاعات كودك خود را در اين زمينه بررسی كنيد

د)با آنها همدلی كنيد

ه) اطلاعاتی مبتنی بر واقعيت و بر اساس اصول بهداشتی ارائه كنيد

خ) كارهای روزمره را كاهش دهيد

ز) سطح استرس فرزندتان را كنترل كنيد

پيش از هركار سطح استرس خود را بررسی كنيد :

دكتر روزين كوپنيا متخصص سلامت روان كودكان مي گويد : با توجه به گزارش های رسانه ها در مورد مرگ و مير ناشی از بيماری كرونا ويروس بزرگسالان دچار اضطراب می شوند و برای كودكان كاملا قابل درك است كه نگران خود و والدين شان باشند .

نكته تخصصی اين است كه به دليل افزايش نگرانی كودكان ابتدا والدين بايد اضطراب خودشان را بررسی كنند .

كودكان از الگو های والدين خود پيروی ميكنند :

براساس نظر دكتر تامرا چانسكی دكترای تخصصی روانشناسی بالينی ، مهم است كه والدين بايد در مورد ترس های خودشان با خود صادق باشند. چانسكی در اين مورد می گويد : كودكان به همان اندازه كه به سخنان والدين شان گوش مي دهند به تماشای نحوه بيان آنها می پردازند به همين دليل والدين بايد نگرانی های خود را بررسی كنند و اجازه ندهند ترس بر آنها غلبه كند .

بهترين اقدامات شامل : شستن دست ها به شكل طبيعی ، قوی نگه داشتن سسيستم ايمنی بدن با خواب كافی و پايين نگه داشتن استرس است. وحشت همواره بخشی از مشكل است و هرگز بخشی از راه حل نيست .

درباره مشكلات پيش آمده در كار های روزانه منطقی صحبت كنيد:

سازمان بهداشت جهانی توصيه مي كند كه خانواده ها برنامه های منظم خود را تا حد ممكن حفظ كنند و اگر تغييراتی لازم است انجام شود ، با نگرش مثبت به آنها برخورد كنيم .

از رفتار كودكان آگاه باشيم :

بسياری از كودكان با ابراز ترس و نگرانی به صورت كلامی مبارزه مي كنند كه اين مي تواند منجر به تغيير در رفتار شود به گفته كپنا ، گرچه برخی كودكان بسته به سن خود ممكن است مهارت های ارتباطی لازم را برای بيان احساس خود داشته باشند اما بيشتر كودكان و نوجوانان نگرانی های خود را از طريق رفتارهايشان نشان مي دهند .

جمله اي بسياركليدی : اين مهم است كه كودكان به جای اطلاعات غلط و دروغين از همكلاسی ها و يا به صورت آنلاين اطلاعات صحيح و مفيد در مورد كرونا ويروس را از والدين خود بشنوند .

منبع: سایت علوم بهزیستی و توانبخشی

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false