×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
سروش لوحی نژادیان جوان مخترع شاهین شهری

در شهر شاهین شهر کم نیستند جوانانی که برای شهر و حتی کشورمان ایران افتخار آفرینی می کنند یکی از این جوانان سروش لوحی نژادیان است که موفق به طراحی موتور دَوَرانی برای خودروها شده و توانسته طرح خود را به ثبت برساند به همین جهت به معرفی ایشان و طرح جدیدش پرداختیم.

سروش لوحی نژادیان هستم متولد ۱۳۷۲ در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرده ام.

معرفی طرح:

بعد از اتمام تحصیلات در رشته مهندسی صنایع و بخاطر عشق و علاقه از دوران کودکی به رشته مکانیک روی آوردم و به علت عدم وجود یک موتور کارآمد از لحاظ بازده ترمودینامیکی و ساخت یک موتوری که سعی کند بیشتر مزیت های موتورهای ساخته شده را به صورت همزمان داشته‌ باشد با دوره های فنی و حرفه ای آشنا شدم و رشته مکانیک خودرو را آموزش دیدم و با انواع موتورها آشنا شدم به ساخت این موتور دورانی و اثبات این موضوع که ساختش بهتر و به صرفه تر از موتورهای امروزی است مشغول شدم.

قابلیت های این طرح:

یک محصول برای اینکه بتواند در هر نقطه‌ای از جهان به صورت یک اختراع ثبت شود باید سه ویژگی نوآوری در محصول ، ابتکاری بودن و داشتن راه‌حل تکنیکی برای حل مشکل فنی و داشتن کاربرد صنعتی و قابلیت تجاری‌سازی داشته باشد.

هر محصولی یکی از این شرایط را نداشته باشد ، نمی‌تواند به صورت یک اختراع در هیچ جای جهان ثبت شود و در شرایط کنونی به تولید رساندن این طرح کمکی به صنعت خودروسازی کشور است.

ماهیت دورانی این موتور باعث می شود که قدرت بهتری داشته باشد و مصرف سوخت را کم کند همچنین از قطعات کمتری ساخته می شود و وزن کمتری به موتورهای امروزی دارداستفاده از این موتور مصرف سوخت را تا ۴۰ درصد پایین می آورد و میتوانیم صرفه جویی خوبی داشته باشیم.

مدت زمان کار روی طرح :

تحقیقات خود را آغاز کردم به بررسی نواقص موتورها پرداختم و موتوری را طراحی کردم که از موتورهای گذشته بهتر باشد و نواقص موتورهای گذشته را نداشته باشد البته حدود هفت ماه طول کشید تا به طراحی جامع برسم در این مسیر از نظرات اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان و کارگاه مکانیک دانشگاه نیز استفاده کردم تا از لحاظ ترمودینامیک این موتور کارآیی داشته باشد.

می توانم به جرأت اعتراف کنم مشابه خارجی ندارد و این طرح با نام موتور دورانی احتراق متشکل از سیلندر دایره ای و پیستون های بازویی به شماره ۱۰۱۵۰۷ به ثبت اختراع رسیده است.

افراد حمایت کننده در روند پیشبرد طرح:

آقای نوید فرازبخت استاد فنی و حرفه ای شاهین شهر بسیار مرا در این راه تشویق کردند ، استاد امین پورصفر در ساخت نرم افزار و نقشه کشی کمک کردند و آقای اسماعیل عسکری تمام ایرادات علمی را می گرفتند و در رفع نواقص علمی خیلی کمک داشتند.

صحبت با جوانان و مسؤولان:

هیچ وقت نا امید نباشند و تحت هیچ شرایطی آرزو و ندای درونی خودشان را از یاد نبرند و با تمام تلاش و پشتکار به سمت هدفی که برایش خلق شده اند پیش بروند.

از مسؤولین نیز می خواهم این طرح را حمایت کنند تا بتوانیم موتور خودرو را به تولید برسانیم و نه تنها این کار باعث اشتغال زایی می شود بلکه اگر اعتبارات لازم برای تولید این طرح اختصاص پیدا کند می توانیم این موتور خودرو به واقع ملی را به تولید انبوه برسانیم و حتی باعث ارز آوری هم بشویم.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false