×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۲۵ آبان ، سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان

آسمان اصفهان گلگون و زمین ، قدمگاه مردان و زنانی شده بود که پیکر بر آب رفته ۳۷۰ فدائی راه سرخ سیدالشهدا (ع) را با سربلندی تشییع ‌کردند. ۲۵ آبان روز تجلی ستاره اصفهان بر تارک تاریخ حماسه یک ملت است.

تشییع ۳۷۰ شهید در آبان ۶۱ در واقع اوج قله رفیع ایثار و سرافرازی مردم اصفهان را در دوران دفاع مقدس نشان داد. شهری در یک روز میزبان ۳۷۰ لاله پرپر شده و همزمان بدرقه راه هزاران نفر از جوانان رشیدش به سوی جبهه‌های حق علیه باطل بود. این اتفاق در تاریخ انقلاب بسیار مهم و در دنیا بی نظیر بود. از همین رو بود که بنیانگذار کبیر انقلاب امام راحل(ره) در این زمینه فرمودند «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند. همین شهید داده‌ها و داغدیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند، امروز مردم ما فهمیده‌اند که تا فداکاری نباشد، اسلام را نمی‌شود پیش برد و می‌دانند که همه ما باید برای اسلام فدا شویم.»
حماسه دلیرانی که به عشق سربازی حسین بن علی(ع) در میدان نبردی ناجوانمردانه، نجات غریق وطن شدند و تلاطم سیلاب عظیم رودخانه را در نزدیکی مرز دشمن ، به زانو درآوردند. دلاوری‌ها و ازخودگذشتگی‌های مردم شهید پرور و ولایتمدار اصفهان در روز ۲۵ آبان سال ۶۱ با تشییع پیکرهای گلگون کفن بیش از ۳۷۰ شهید عملیات محرم بر همگان جلوه گر شد تا به پاس تمام رادمردی‌ها، ایثارگری‌ها و حماسه آفرینی‌های رزمندگان خطه‌ ایثار و مقاومت ، این روز به نام “روز حماسه و ایثار مردم اصفهان ” نامگذاری گردد.
بزرگداشت ۲۵ آبان ، نشان از این دارد که مردم اصفهان همچنان در خط انقلاب و در مسیر ولایت بوده و جوانان اصفهانی مانند دهه‌ ۶۰ پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.

روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false