×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نمایشگاه نقاشی شور زندگی افتتاح شد

مرجانه فنایی پور در آیین بازگشایی نمایشگاه شور زندگی اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری ۱۷ هنرمند و هنرآموز موسسه ، ۸۰ اثر هنری نقاشی را به نمایش گذاشته است.

موسس آموزشگاه هنرهای تجمسی رقص قلم افزود: این نمایشگاه با هدف تزریق امید و نشاط به جامعه و بازگشت به فعالیت‌های گروهی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای التیام و همدردی با یکدیگر برای تسکین رنج‌ها و مصائبی که با شیوع کرونا در دو سال اخیر بر پیکره جامعه وارد شده فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

فنایی پور با اشاره به اینکه در این نمایشگاه آثار با ۱۰ تکنیک به نمایش گذاشته شده‌اند ، ادامه داد: آثار این نمایشگاه بر پایه تکنیک‌های مدادرنگ ، پاستل گچی ، رنگ روغن ، کالی گرافی ، آبستره ، تذهیب ، آبرنگ ، سیاه قلم و آیینه ماه تهیه شده‌اند.

وی با بیان اینکه روح هنرمند سرچشمه و انگیزه اصلی هنر اوست خاطرنشان‌کرد: در این نمایشگاه معیار انتخاب همراهان و هنرجویان علاوه بر ذوق و عشق برای بهتر آموختن و اعتلای هنرشان حس مسؤولیت پذیری و پیگیری همه جانبه در آن‌ها بوده که حاصل این روحیه‌ها در نهایت منجر به خلق اثری زیبا و چشم‌نواز بوده که جاذبه‌های بصری و احساسی بسیاری برای مخاطبان و بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

فنایی پور جدیدترین تکنیک‌های نقاشی روز دنیا را ” کالی‌گرافی ” و ” آبستره ” برشمرد و ادامه داد: تکنیک ” کالی‌گرافی ” یا “نقاشی خط ” تلفیق رقص گونه حروف در نقاشی با بهره‌مندی از رنگ و طرح بوده که علاوه بر انتقال حس زیبایی و لذت به بازدید کننده افکار او را به سوی معنا و مفهوم اصلی اثر سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: تکنیک ” آبستره ” باتوجه به نیاز روز جامعه و مردم برای آرامش و پرهیز از شلوغی‌های ذهنی ، اجتماعی و بصری بوجود آمده که طرحی ساده ، آرامبخش ، جذاب و چشم نواز را ایجاد می‌کند.

 

گفتنی است این نمایشگاه اولین نمایشگاه هنری حضوری بعد از حدود ۲۰ ماه وقفه در اثر شیوع ویروس کرونا در فضای نگارخانه آفتاب با حضور علی صالحی رئیس شورای اسلامی شهرستان ، محمد عاطفت پیشه عضو شورای اسلامی شهر ، فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جواد نصر اصفهانی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر افتتاح شد و از ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ همه روزه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی پذیرای عموم شهروندان و علاقه مندان خواهدبود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false