×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
غرس نهال یادبود نظامی گنجوی در شاهین شهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه از کاشت نهال یادبود نظامی گنجوی در کنار سردیس این شاعر بزرگ در بلوار نظامی شاهین شهر، خبر داد.
فرامرز رادمنش با اشاره به فرارسیدن روز بزرگداشت نظامی گنجوی، اظهارکرد: با توجه به ادعاهای جمهوری آذربایجان مبنی بر ثبت نظامی گنجوی شاعر پارسی‌گوی سده ششم هجری و یکی از شعرای صاحب سبک و پیشوای داستان‌سرایی در ادبیات پارسی به نام کشور خود، پویش بزرگ نظامی پژوهی در سراسر ایران بزرگ راه اندازی شده است.
وی استان اصفهان را یکی از پیشگامان در پژوهش پیرامون نظامی گنجوی برشمرد و افزود: همزمان با ۲۱ اسفند سالروز بزرگداشت نظامی گنجوی، همایش ملی نظامی پژوهی با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان برگزار می شود.
رادمنش ادامه داد: به مناسبت فرارسیدن روزبزرگداشت این شاعر برجسته در ابتدای  بلوار نظامی شاهین شهر جشنی برگزار و همزمان با روز درختکاری، نهالی به یادبود این شاعر پارسی گوی در کنار سردیس او کاشته شد.

جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد (۵۳۵ هـ. ق – ۶۰۷–۶۱۲ هـ. ق) متخلص به نظامی شاعر و داستان‌سرای ایرانی است که مخزن الاسرار، خسرو شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر، اسکندرنامه، دیوان قصاید و غزلیات نمونه ای از آثار اوست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false