×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آسمان بدون مرز

همایش آسمان بدون مرز به مناسبت هفته جهانی نجوم و به همت فرهنگسرای اشراق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر با همکاری مرکز آموزش نجوم آسمان سرای سُها عضو حقوقی انجمن نجوم ایران و انجمن نجوم افلاک فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

داریوش ذوالفقاری راد عضو شورای علمی مرکز نجوم ادیب اصفهان در این همایش به بررسی عظمت هستی، عظمت کیهان و ناچیزی بشر در جهان، جایگاه ما در کیهان و مقایسه کره زمین نسبت به سایر سیاره ها و کهکشان ها پرداخت و اظهار کرد: در سراسر جهان از ۱۵ آوریل تا ۱۵ می را ماه نجوم نامگذاری کرده و بسته به موقعیت جغرافیایی و قرارگیری هلال ماه در وضعیت مطلوب رصد هفته نجوم برگزار می شود که در ایران ۱۶ اردیبهشت روز نجوم نامگذاری شده است.

وی واحدهای اندازه گیری کیهانی را واحد نجومی و سال نوری برشمرد و افزود: واحد نجومی فاصله زمین تا خورشید است که معادل ۱۵۰ میلیون کیلومتر بوده و سال نوری فاصله ای است که نور در یک سال نوری طی می کند. بر همین اساس مقیاس های اندازه گیری، می توان به عظمت جهان هستی و خالق آن پی برد.

همایش آسمان بدون مرز با حضور حسین شاهزاده فرد و محمد عاطفت پیشه اعضای شورای اسلامی شهر، عطا الله نعمتی مدیر امور اجتماعی فرمانداری شاهین شهر و میمه، جواد نصراصفهانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر و جمعی از علاقه مندان برای آشنایی بیشتر با علم نجوم، ترویج و آموزش آن در ۸ غرفه آموزشی به همراه پارک دانش و امکان رصد عمومی آسمان و ستاره ها در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false