×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
راه اندازی مرکز پژوهش‌های ‌فرهنگی اجتماعی و ورزشی

شهردار شاهین‌شهر، از راه اندازی مرکز پژوهش‌های ‌فرهنگی اجتماعی و ورزشی شاهین شهر و تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی اجتماعی در این‌شهر خبرداد.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر که با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی امام جمعه شاهین شهر، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و مدیران شهرداری و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات و تلاش های رئیس و کارکنان سازمان اظهار کرد: توسعه مبتنی بر فرهنگ است و فرهنگ ریشه در جهان بینی و اعتقادات پذیرفته شده دارد که حاصل هزاران سال زندگی اجتماعی بوده و در رفتارهای عینی و عملکرد قابل لمس و درک است.

وی مبنای توسعه را فرهنگ دانست و افزود: مکتب ما همانند غرب؛ فرد گرایی نیست بلکه زندگی اجتماعی بوده که با تعاملات موثر و کارآمد موجب بالندگی، رشد و توسعه جامعه است.

شهردار شاهین‌شهر با بیان اینکه یکی از گام‌های موثر برای توسعه شناسایی ظرفیت‌های اجتماعی است، افزود: تشکیل کارگروه‌های مشارکتی در همه محلات ۶ گانه شاهین‌شهر با حضور معتمدین، شروع به کار تشکل‌های هنرمندان برای انتقال موثر فرهنگ در جامعه با بهره‌گیری از زبان عشق که تشکیل انجمن منزلت و نام آوران ورزشی، اقدامات موثر برای شناسایی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های شهر بوده اما موثرترین لایه جامعه بانوان هستند که قدرتی وصف ناپذیر و غیرقابل انکار برای تعالی و ارتقای فرهنگی و اجتماعی در جامعه دارند.

وی توسعه مشارکت‌های اجتماعی و بهبود روحیه مثبت اندیشی را نسخه جهانی برای کاهش آسیب های فرهنگی اجتماعی برشمرد و از دغدغه‌مندان و دلسوزان فرهنگی اجتماعی دعوت به همکاری کرد و افزود: برای داشتن شهری موفق نیازمند برنامه ریزی راهبردی مبتنی بر توانمندی و بالفعل در آوردن فرصت‌ها و ظرفیت های بالقوه است.

ابریشمی راد ساختار شهری شاهین‌شهر را از لحاظ تنوع قومیتی، آموزش، فرهنگ و جمعیت در کشور بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: ترسیم افق‌های روشن از ویژگی های منحصر به فرد این شهر امکان بهره‌مندی از توسعه، رشد و بالندگی فرهنگی و اجتماعی را میسر می‌کند. همچنین برند دانش و خلاقیت برای شاهین‌شهر ریشه در ظرفیت‌های این شهر داشته که باید با برنامه‌ریزی‌های مدون آوازه شاهین‌شهر را با برگزاری رویدادهای فرهنگی اجتماعی به ایران زمین برساند.

وی نوید تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی اجتماعی در شاهین شهر را داد و خاطر نشان کرد: دوران فرد محوری در حوزه فرهنگ و اجتماع گذشته و اکنون باید از خرد جمعی فرهیختگان هر حوزه برای رقم زدن رویدادهای فرهنگی اجتماعی بهره‌گرفت.

شهردار شاهین‌شهر با بیان اینکه در آغازین روزهای فعالیت مدیریت جدید سازمان، راه اندازی مرکز پژوهش‌های ‌فرهنگی اجتماعی و ورزشی شاهین شهر اولین گام این سازمان است، ادامه‌داد: این مرکز متشکل از؛ دانشجویان دکترا در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی و فرهیختگان، گروه‌های فکری و ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی در ۶ ناحیه به منظور تدوین نقشه فرهنگی و اجتماعی خواهد بود زیرا زمان آزمون و خطا گذشته و باید از عملکردها اطمینان کامل و کافی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی امام جمعه شاهین شهر سید رسول هاشمیان را مدیری مدبر دانست و گفت: استفاده از همه اقوام و ادیان و گرایش‌های سیاسی در برنامه‌ریزی‌ها و خلق رویدادهای فرهنگی و اجتماعی می تواند در جذب سرمایه های اجتماعی شهر موثر باشد.

بهرام عمویی رئیس شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به اهتمام مدیریت شهری بر پاسخگویی و شفافیت در خدمت گفت: یکی از اصول دوره ششم شورای شهر رضایتمندی شهروندان و پاسخگویی به مطالبه به حق مطالبه‌گران و فرهیختگان است که می تواند چراغ روشنی در مسیر خدمت به شهر و شهروندان باشد.

سید رسول هاشمیان رئیس جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر نیز ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و مدیریت شهری، توجه و عمل به آرمان‌های امام راحل (قدس سره ) و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را هادی مسیر خدمت برشمرد و اظهار کرد: هنرمندان، فرهیختگان و مسؤولان فرهنگی بازوان توانمند رشد و توسعه فرهنگی اجتماعی در راستای پویایی و رشد فرهنگی شهر هستند.

جواد نصراصفهانی رئیس سابق سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر نیز ضمن قدردانی از کارکنان و مدیران این سازمان به دلیل همراهی و همکاری خالصانه در مدت خدمت و مسؤولیت، گفت: همواره در کنار سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر خواهد بود و از هیچ مساعدت، همکاری و همیاری با مدیریت جدید کوتاهی نخواهد کرد.

جواد نصراصفهانی قبلا با حکم سعید ابریشمی راد به سمت مشاور فرهنگی شهردار و مدیر پروژه راه اندازی موزه ملی دستاورد های علمی منصوب شده بود.

……

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false