×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز به کار تئاتر مردمی مساجد در شاهین‌شهر

طرح “تئاتر مردمی مساجد” همزمان با سراسر کشور در شاهین‌شهر آغاز به کار می‌کند.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور و دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در نشست صمیمانه با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر با بیان اینکه هنرمندان انقلابی، با الهام از نهضت و سیره امام خمینی (ره) پرورش یافتند و پس از انقلاب اسلامی و حرفه‌ای شدن پرورش یافته‌ها آموزش نسل جدید مغفول ماند، اظهار کرد: با غفلت موثران فرهنگی، دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با وجود نقصان و امکانات کم توانستند جبهه فرهنگی را در دست گرفته و تا حدودی در این جنگ پیروز شوند.

وی حوزه هنری را حوزه انقلابی و مجری ماموریت های فرهنگی واگذار شده از بیت رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: در طول تاریخ اسلام از صدر تاکنون مساجد مأمن رویدادها و اتفاقات مهم فرهنگی بوده‌اند.

دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اشاره به دیدگاه امام خامنه‌ای نسبت به مساجد مبنی بر مقر فرماندهی فرهنگی، ادامه داد: طرح “تئاتر مردمی بچه‌های مساجد” با دو رویکرد؛ مردمی کردن تئاتر به دور از تجملات با محتوای فرهنگی متناسب و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به سوی مساجد و دور کردن آن ها از خوراک های فرهنگی دشمنان در سراسر کشور در حال اجراست.

زارعی با اشاره به ۶۰۰ گروه فعال مردمی تئاتر مساجد با چندین هزار جمعیت نوجوان و جوان ۱۰ تا ۲۲ سال گفت: در این طرح چشم اندازی ۹ ساله متشکل از؛ سه سال اول تبیین و آموزش، سه سال میانی تولید، تجربه، آزمون و خطا و سه سال نهایی ورود حرفه‌ای به منظور پرورش؛ بازیگر، نویسنده، کارگردان، مدیر فرهنگی، تهیه کننده سینما و تلویزیون، مدیر تولید و … اندیشیده شده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور بر هم افزایی و هماهنگی بین نهادی تاکید کرد و ادامه داد: برای به سرانجام رسیدن این طرح در اهداف خود، ورود بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری بوده و حوزه هنری نیز اساتید مجرب در برگزاری سمینارها، همایش‌ها و ..‌. معرفی می‌کند.

بهرام عمویی نیز در این نشست با تاکید بر بروز تهاجم فرهنگی در ادوار گذشته و هدف قراردادن جمعیت جوان کشور گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی که جوانان کشور به دنبال شهادت طلبی، همنوع دوستی و همکاری برای پاسداری از ارزش ها و وطن و ناموس بودند، از تمرکز بر فرهنگ و اصول اخلاقی و تربیت نسل جوان دور ماندند و زمینه موفقیت دشمن در تهاجم فرهنگی مهیا شد.

رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر، این شهر را به زمینی برای کشت تشبیه کرد و افزود: شاهین شهر با رشد جمعیت حاصل از مهاجرپذیری و نه موالید که نرخ رشد آن ۵ درصد در سال است، زمینه‌ای مناسب برای کاشت هرنوع بذر فرهنگی و برداشت متناسب با آن را دارد.

اعضای شورای اسلامی شهر در ادامه بر لزوم کشف و پرورش استعدادهای هنری شاهین شهر در زمینه های مختلف به ویژه هنر تئاتر با توجه به ظرفیت های موجود تأکید کردند.

سید رسول هاشمیان رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز با بیان اینکه شاهین‌شهر پایتخت تئاتر استان اصفهان است، اظهار کرد: تئاتر شاهین‌شهر در استان اصفهان رتبه اول را داشته و این شهر زیرساخت‌های مناسب برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر تئاتر از پیشکوستان تا ابزار و فضاهای ضروری را داراست.

وی با اشاره به اینکه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از دغدغه‌مندان در حوزه فرهنگی هستند، افزود: شاهین‌شهر تاکنون جشنواره‌های متنوع بسیاری در حوزه تئاتر برگزار کرده و اکنون نیز پتانسیل میزبانی جشنواره‌های ملی در این حوزه را دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false