×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
همایش تئاتر اجتماعی آیینه به ایستگاه پایانی رسید

آیین اختتامیه همایش تئاتر اجتماعی آیینه در بخش خیابانی باحضور سعید ابریشمی راد شهردار، رئیس شورای اسلامی شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر در سالن سینمای تالار شیخ بهایی برگزار شد.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر در این آیین، ضمن قدردانی از حضور و مشارکت هنرمندان در این همایش، نمایش را هنری زنده دانست و اظهار کرد: خالقان آثار هنری هنگام خلق اثر خود، فرصت و امکان تصحیح خطاهای احتمالی را دارند اما یکی از زیبایی‌های منحصر به فرد هنر نمایش، فقدان فرصت تحصیح خطای احتمالی به دلیل حساسیت بالا در خلق اثر نمایشی است.

وی با گذری بر تاریخ هنر نمایش افزود: هنر نمایشی همواره به بیان ناگفته‌ها پرداخته به نحوی که فعالان این عرصه آنچه را که به زبان جاری نمی‌شود، در نمایش به تصویر می‌کشند همانند؛ آثار اجرا شده در همایش آسیب‌های اجتماعی آیینه در بخش خیابانی که مشکلات و آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه را در قالب نمایش برای درک مفهومی‌تر و لمس عینی به تصویر کشیده‌اند.

وی با تاکید بر ماندگاری نقشی از یک اثر نمایشی بر ذهن بشر ادامه داد: در طول تاریخ، هنر و هنرمند مظلوم بوده و این مظلومیت در عرصه نمایش موجب خلق آثاری زیبا با ماندگاری بالا بر ذهن شده است.

علی صالحی رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز با بیان اینکه شهرستان شاهین شهر میمه، مهد هنرمندان بسیاری در همه حوزه‌ها خصوصا هنر نمایش است گفت: تئاتر خیابانی یک اثر نمایشی اجتماعی با حداقل امکانات به صورت فی البداهه برای آموزش و تشریح اهداف پنهان و دغدغه‌های هنرمندان برای مخاطبان و گروه هدف است.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه ویژه برنامه‌های اعیاد قربان و غدیر، ادامه داد: شایسته است از مدیریت و کارکنان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی برای ایجاد نشاط اجتماعی در ایام شادی شیعیان، حمایت از تولید محتوا و ایجاد سرگرمی‌های متناسب و مفید برای شهروندان با بهره‌مندی از هنرمندان بومی شاهین‌‌شهری و نیز برنامه‌ریزی‌ منسجم و دقیق در راستای برگزاری باشکوه آیین‌های سوگواری سیدالشهدا (ع) قدردانی شود.

در پایان از گروه‌های هنری شرکت کننده و عوامل اجرایی بخش خیابانی همایش تئاتر اجتماعی آیینه شاهین شهر با اهدای لوح، تقدیر شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false