×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افتتاح دبیرخانه دائمی پایتختی کتاب شاهین شهر

دبیرخانه دائمی پایتختی کتاب شاهین شهر باحضور سعید ابریشمی راد شهردار، گل جهان شکرزاده عضو شورای اسلامی شهر، فرامرز رادمنش رئیس و اقبال طاهرزاده معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، سید رسول هاشمیان رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر و جمعی از صاحبنظران در حوزه کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر در این آیین با اشاره به وجه تسمیه دانش و خلاقیت برای این شهر و انتخابش با توجه به ظرفیت های اجتماعی و ارتباطات مردمی در آن، اظهار کرد: این شهر به واسطه جمعیت جوان و تحصیلکرده خود می تواند پایلوتی برای دستاوردهای علمی باشد که احداث موزه ملی دستاوردهای علمی و نیز تلاش برای انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب، گام های ابتدایی برای تحقق این مهم است.

وی با بیان اینکه دیر زمانی است توسعه از مسائل بصری و عینی عمرانی عبور کرده، خاطر نشان کرد: توسعه هر شهری غایت هدف مدیریت شهری است که در توسعه نوین؛ دانش، شعور و آگاهی جامعه پایه های اصلی توسعه ظرفیت های اجتماعی و پایدار است.

شهردار شاهین شهر کتاب را دانش مکتوب برشمرد و ادامه داد: در گذشته دانش، اطلاعات و آگاهی از طریق نقل قول و سینه به سینه منتقل می شد که فرصت تخریب، تحریف و قلع حقیقت در آن وجود داشت ولی با شکوفایی دانش مکتوب و مستند سازی فرهنگ شفاهی به فرهنگ مکتوب بدل شد.

وی میزان فعالیت های اجتماعی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی، استقبال مردمی و فعالیت سمن ها و انجمن ها را شاخصه های اصلی در انتخاب یک شهر برای پایتختی کتاب دانست و افزود: شاهین شهر با دو چالش اساسی در هویت به دلیل تداخل فرهنگی و جایگاه اجتماعی در استان اصفهان روبرو است.

ابریشمی راد ادامه داد: برای تثبیت جایگاه اجتماعی، احداث موزه ملی دستاوردهای علمی در شاهین شهر می تواند این شهر را در حوزه علم و دانش معرفی و از حذف آن در سایه شهر اصفهان جلوگیری کرد و با انتخاب این شهر به عنوان  پایتختی کتاب در کشور می توان فرصت توسعه پایدار را با وجود تداخلات قومیتی و فرهنگی فراهم کند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی کتابخانه های شخصی به منظور الگوسازی برای شهروندان، تصریح کرد: برنامه های پایتختی کتاب باید  نوآورانه و خلاقانه به منظور ایجاد ارتباط موثر بامردم، افراد پرشور، سازمان ها، نهادها و سمن های اجتماعی در راستای تدوین برنامه های خلاقانه ترویج کتابخوانی باشد.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه شاهین شهر نامزد هشتمین پایتختی کتاب است، افزود: دبیرخانه دائمی پایتختی کتاب، با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آغاز به کار می کند و مدیریت شهری نیز در حد توان منابع مالی مورد نیاز در اجرای برنامه های عملیاتی را تکمیل می کند.

گل جهان شکرزاده عضو شورای اسلامی شهر نیز از اقدام شهرداری برای پایتختی کتاب ابراز امیدواری کرد و گفت: هویت سازی فرهنگی و علمی یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری بوده که نیازمند سیاستگذاری های اجتماعی و فرهنگی ظریف، موثر و کارآمد است.

فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز با تاکید بر لزوم احیاء فرهنگ قدرشناسی، ضمن قدردانی از تیم مدیریت شهری برای توجه به مسائل فرهنگی، افزود: مسائل و چالش های جامعه فرهنگی و هنری شاهین شهر و میمه به همت شوراهای هم اندیشی و تشکیل انجمن های خوشنویسان و هنرهای نمایشی به منظور همفکری و همبستگی همراهی و همگامی اداره می شوند همچنین دبیرخانه پایتختی کتاب با محوریت شورای هم اندیشی نویسندگان آماده دریافت پیشنهاد و طرح های خلاقانه و نوآورانه برای ترویج کتاب و کتابخوانی است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false