×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
هفته فرهنگی متفاوت در شاهین شهر

شهردار شاهین شهر از برگزاری متفاوت هفته فرهنگی شاهین شهر در ۱۴۰۱ خبر داد.

نشست خبری هفته فرهنگی شاهین شهر با حضور سعید ابریشمی راد شهردار و سید رسول هاشمیان رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری با اصحاب خبر و رسانه استان و شهرستان برگزار شد.

ابریشمی راد با بیان اینکه هفته فرهنگی شاهین شهر رویداد جامعی برای بستر سازی، تحکیم روابط اجتماعی و تبیین ظرفیت های شهر است، اظهار کرد: در هفته فرهنگی شاهین شهر ۱۴۰۱ علاوه بر توجه به ایجاد تکاپو، شادی و نشاط اجتماعی در شهروندان و معرفی ظرفیت های اجتماعی شهر در سطح منطقه ای، استانی و ملی تمهیدات و تدابیر بسیاری در راستای هویت بخشی و ارتقای جایگاه شاهین شهر نیز اندیشیده شده است.

وی هدف غایی توسعه را تقویت ظرفیت های اجتماعی در محور فرهنگی برشمرد و افزود: ورزشکاران، نام آوران، هنرمندان، فعالان حوزه اجتماعی، مفاخر علمی و شهروندانی که مسؤولانه به توسعه شهری وارد می شوند ظرفیت های اجتماعی مولد و محرک توسعه اند.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه این هفته فرهنگی، متفاوت با هفته های فرهنگی قبلی است، ادامه داد: در هفته فرهنگی شاهین شهر پیشِ رو، هر روز از هفته متناسب با محتوای برنامه های تدوین شده به مضامین ورزش، اقتصاد و خلاقیت، دانش و کتاب، اقوام، هنر، شهروند و مفاخر اختصاص دارد.

وی پخش سراسری دعای روح بخش ندبه از شبکه یک سیما را آغازگر برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر برشمرد و تصریح کرد: اولین روز هفته، در شهری که می توان آن را پایگاه ورزش های رسمی کشور دانست به ورزش اختصاص داشته و اختتامیه مسابقات استانی کارته وان با بیش از ششصد ورزشکار بانو و آقا در آن برگزار می شود، همچنین شهر با معرفی ۳۹ چهره ورزشی از مدال آور المپیک، جهانی، آسیایی، پارا المپیک و بین المللی آذین بندی شده و مسابقات تیر و کمان سنتی باحضور بیش از ۷۰۰ ورزشکار از استان های فارس، زنجان، چهارمحال بختیاری و اصفهان برگزار می شود.

ابریشمی راد با بیان این که دومین روز هفته، به اقتصاد و خلاقیت اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: شاخص ترین برنامه در حوزه اقتصادی، همایش شاهین شهر فردا برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری به منظور دعوت از سرمایه گذاران در راستای توسعه شهری است. همچنین همایش های کارآفرینی و تجارت جوان و نمایشگاه صنایع دستی بانوان از دیگر برنامه های شاخص این روز برای توجه به اقشار مختلف در راستای مولد بودن و نقش اقتصاد در توسعه است.

وی تکثر اقوام مختلف در شاهین شهر را یکی از جاذبه های این شهر دانست و گفت: گردهمایی همه اقوام ایرانی در شهری نوظهور، زندگی مسالمت آمیز و تداخلات فرهنگی متنوع در آن سبب ساز اختصاص یک روز خاص به نام اقوام ایرانی در هفته فرهنگی شاهین شد و جشنواره غذای اقوام ایرانی با موسیقی مختص به هر قوم در مجموعه جهان پهلوان تختی برگزار می شود.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه همزمان با چهارمین روز از هفته نکوداشت شاهین شهر چهره شهر با تصویر ۲۰ تن از هنرمندان شاخص و پیشکسوت آذین بندی می شود، ادامه داد: دوشنبه بیست و سوم آبان و روز هنر شاهین شهر با مسابقه نقاشی شب، بین سیزده تن از هنرمندان شاهین شهری با موضوع شاهین شهر فردا آغاز می شود و به نفرات برگزیده اول تا سوم جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین، برنامه عصرانه فرهنگی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی و نیز همایش استعدادیابی درحوزه موسیقی و تکنوازی برای سازهای ایرانی و بین المللی نیز برگزار می شود.

ابریشمی راد با اشاره به اینکه شاهین شهر به دنبال نامزدی پایتختی کتاب است از اختصاص روزی به نام کتاب و کتابخوانی در هفته فرهنگی شاهین شهر خبرداد و گفت: در این روز علاوه بر تجلیل از کتابداران، کتاب معرفی شاهین شهر با عنوان “ایران من” یا “ایران کوچک” که با بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی شهر در قالب مستندات تاریخی، معرفی افراد موثر در توسعه و مستندنگاری از برنامه های آن ها، رونمایی می شود.
وی موتور محرک و پیشران توسعه شهرها را استوار بر دانش و خلاقیت دانست و ادامه داد: گسترش حلقه اتصال گرایش ها، فرهنگ ها و آداب و رسوم، کتابخوانی و ترویج آن بوده و راه اندازی کتابخانه سیار در قالب اتوبوس شهروندی نیز در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی است، همچنین در گردهمایی بزرگ بانوان شاهین شهری از اولین معلمان این شهر در ترویج و نشر دانش، بانوان نام آور و المپیادهای علمی در طی نیم قرن شکل گیری شاهین شهر تجلیل می شود.

شهردار شاهین شهر با تاکید بر لزوم توجه به شهروندان به عنوان رکن اصلی جامعه شهری افزود: روز شهروند در راستای بارورسازی ظرفیت های اجتماعی در هفته فرهنگی شاهین شهر تدبیر شده است که برای اولین بار ۱۶ بانو به عنوان اولین شهرداران محلی به صورت افتخاری در محله گلدیس معرفی می شوند. همچنین در این روز مستند نگاری تاریخی از سیصد تا چهارصد مهاجر جنگ تحمیلی هشت ساله که در زمان جنگ، دارایی های خود را از دست داده و به این شهر پناه آورده اند، آغاز می شود.

وی با بیان اینکه شاهین شهر به داشتن مفاخر اجتماعی، اقتصادی، هنری، ورزشی، ایثار و شهادت مفتخر است، گفت: شاهین شهر با ظرفیت های اجتماعی فرهنگی قابلیت تجلی شکوه تمدن چند هزار ساله و تبدیل به الگوی جامعه ایرانی اسلامی را دارد و در این روز از هفته فرهنگی شاهین شهر با تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی و غبار روبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا و برگزاری اختتامیه های ورزشی و گردهمایی بزرگ جامعه شاهین شهری از مفاخر این شهر تجلیل می شود.

سید رسول هاشمیان رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر نیز در این نشست باتاکید بر لزوم تمرکز و توجه بر هویت بخشی به شاهین شهر در تدوین برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در آیین هفته فرهنگی این شهر، اظهار کرد: از اهداف برگزاری این آیین، تبیین جایگاه شاهین شهر در ترسیم چشم اندازی برای آینده، وفاق اجتماعی و ارتقای منزلت شهورندی در راستای هویت بخشی به این شهر است.

در پایان این نشست با حضور اصحاب خبر و رسانه، پوستر هفته فرهنگی شاهین شهر مزین به خطاطی تعلیق استاد غفور اسکندری سبزی رونمایی شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false