×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شاهین شهر سرآمد حوزه های فرهنگی و هنری

سید مجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنرمندان کشور، ویژگی بارز شاهین شهر و میمه را توجه ویژه مدیران این شهرستان به هنر برشمرد و اظهار کرد: شاهین شهر و میمه در همه حوزه‌های هنری و فرهنگی در کشور سرآمد است زیرا با وجود همزیستی اقوام، فرهنگ و آداب و رسوم مختلف در این شهر بستر ظهور توانمندی‌ها، در آن موجود است.

وی با اشاره به مفهوم نام شاهین شهر، آن را شهری برای پرواز و اوج گیری هنر و هنرمندان دانست و افزود: یکی از بارزترین نیازهای پرواز و شکوفایی، خلاقیت است و جوانان، مردم و هنرمندان شاهین شهری از بهترین خلاقان و مبتکران در مسیر تحول و خلق اثر هستند.

پوراحمدی با دعوت از هنرمندان شاهین شهری برای ایده پردازی و ایده پروری در شاهین شهر خاطر نشان کرد: هنرمندان، امید کشور و الگویی برای همه اقشار جامعه‌اند که می توانند در حوزه مختلف هنری، نقش و مسؤولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنرمندان کشور بارزترین خدمات صندوق اعتباری هنرمندان را خدمات حوزه بیمه و سلامت برشمرد و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از هنرمندان عضو این صندوق هستند که از این تعداد، حدود ۵۰ هزار نفر، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با تاکید بر بهره‌مندی بیش از ۴هزار هنرمند اصفهانی از خدمات صندوق اعتباری هنرمندان گفت: در سنوات اخیر با شرایط حاکم بر جهان و شیوع ویروس کرونا، سختی‌ها و مشکلات متعددی برای هنرمندان ایجاد شد، بر همین اساس برای حمایت از هنرمندان تسهیلات ارزان قیمت در قالب تسهیلات ضروری معیشتی وکارآفرینی اعطا شد.

علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست، شهرستان شاهین شهر و میمه را رنگین کمانی از اقوام، آداب و خرده فرهنگ ها و هنرها دانست و اظهار کرد: شاهین شهر و میمه در سایه همراهی مدیران اجرایی هنردوست، در همه هنرها فعال و پویاست .

وی با تاکید بر تاثیرهای مثبت برگزاری هفته های فرهنگی در شهرها گفت: شاهین شهر همواره در مباحث فرهنگی پیشگام و پیشرو بوده و در مناسبت های فرهنگی، رو به جلو پیشتاز بوده است.

سعید ابریشمی شهردار شاهین شهر ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در برگزاری هفته فرهنگی شاهین شهر، این هفته را فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت های فرهنگی هنری و اجتماعی شهر برشمرد و گفت: توسعه پایدار و متوازن در گرو توسعه ظرفیت های اجتماعی است و هنرمندان یکی از بالاترین ظرفیت های اجتماعی اند که باید با جهد و تلاش در انتخاب مفاهیم و ارزش های فرهنگی نقش داشته باشند.

وی فصل مشترک همه انسان ها و سلایق را هنر دانست و اظهار کرد: هنرمندان می توانند در همه اتفاقات و رویدادهای تاریخی با نفوذ و اثربخشی آثار خود، مفاهیم را به مخاطبان در اقشار مختلف منتقل کنند. در همین راستا ابتدا باید جایگاه هنرمند و ارزش هنر در جامعه را به درستی تبیین کرد و در گام بعدی از هنرمندان توقع نقش آفرینی و مسؤولیت پذیری در حوزه اجتماعی داشت.

بهرام عمویی رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این آیین به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر در برگزاری هفته فرهنگی شاهین شهر و استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی و هنری شهر، گفت: روز هنر در تقویم هفته فرهنگی شاهین شهر با حضور پیشکسوتان هنری شهر، سرآغازی برای انجام کارهای منسجم تر و غنی با بهره مندی از ظرفیت ها و ابعاد مختلف فرهنگی اقتصادی اجتماعی و ورزشی در شهر است.

عصرانه فرهنگی در روز هنر هفته فرهنگی شاهین شهر با حضور سید مجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنرمندان کشور، علی تمنایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سیدمحمدرضا کاظمی فرماندار شاهین شهرو میمه، سعید ابریشمی راد شهردار، بهرام عمویی رئیس و گل جهان شکرزاده و حسین شاهزاده فرد اعضای شورای اسلامی شهر و سید رسول هاشمیان رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، در سالن بهار نگارستان برگزار شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false