×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
سواد رسانه‌ای حلقه مفقوده ارتباطات کنونی جامعه

نشست آموزش سواد رسانه ای با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در ساختمان نگارستان شاهین شهر برگزار شد.

نشست آموزش سواد رسانه ای باحضور حمیدرضا نجفی سرپرست فرمانداری شهرستان، فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب خبر، رسانه و روابط عمومی‌‌های دستگاه‌های اداری و اجرایی در ساختمان نگارستان شاهین شهر تشکیل شد.

حمیدرضا نجفی سرپرست فرمانداری شاهین شهر و میمه در این نشست با تاکید بر رسالت حقیقی رسانه در انتشار و انعکاس واقعیت ها اظهار کرد: حلقه مفقوده در ارتباطات و رسانه جامعه ما سواد رسانه‌ای است، در همین راستا انتشار واقعیات و دستاوردها به دور از هر نوع غرض ورزی در کنار مسائل و چالش ها برای پیشبرد مطالبات به حق در مسیر درست وظیفه خطیر رسانه‌هاست.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر، رسانه ها بخش جدایی ناپذیر زندگی اجتماعی بوده و نقش مهم و موثری در زندگی مردم اجرا می کنند، افزود: در عصر ارتباطات که مردم اطلاعات مورد نیاز روزانه خود در محتواهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… از رسانه ها کسب می کنند ضروری است آگاهی و دانش در حوزه رسانه برای مردم نهادینه شود.

سرپرست فرمانداری شاهین شهر و میمه انتقال ارزش ها و هنجارهای جامعه توسط رسانه در دنیای تبادل اطلاعات و ارتباطات را غیر قابل انکار برشمرد و تصریح‌کرد: رسانه همانند هر ابزار دست ساز بشر دارای معایب و مزایای بسیاری است، در همین راستا توجه دوسویه به تولیدات و محتواهای فضای رسانه ای برای راستی آزمایی حائز اهمیت است.

نجفی با اشاره به بروز جنگ ترکیبی دشمن علیه جمهوری اسلامی و فریب خوردگی بسیاری از مردم با نشر اکاذیب از رسانه‌های معاند گفت: این رسانه‌ها همواره آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف قرار داده و با ترسیم چهره‌ای مخدوش از نظام مقدس ما و بهره‌برداری از برخی مسائل سیاسی و اقتصادی بر انتشار یاس و ناامیدی در فضای رسانه‌ای کشور اهتمام داشته و آن را ملتهب کردند.

سرپرست فرمانداری شاهین شهر و میمه با بیان اینکه تفکر انتقادی محصول ارتقا و اعتلای سواد رسانه ای در جامعه است، خاطر نشان کرد: تفکر انتقادی از پذیرش موضوعات بدون تامل و تفکر اجتناب می کند بر همین اساس وظیفه نهادهای اداری و اجرایی فرهنگی و آموزشی گسترش دانش سواد رسانه ای در جامعه با بهره مندی از اساتید مجرب حوزه رسانه با اجرا و برگزاری همایش ها، نشست ها و … در این خصوص است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false