×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری ۳ رویداد بزرگ علمی در سال ۱۴۰۲

نخستین همایش هوش مصنوعی و متاورس با حضور جمعی از مدیران و مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی در شاهین شهر برگزار شد.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر در نخستین همایش هوش مصنوعی و متاورس با بیان اینکه شاهین شهر، آمادگی ایجاد بستر متناسب برای پایتختی در حوزه متاورس را دارد، گفت: شاهین شهر مملو از فرصت ها و ظرفیت ها بوده و همانند نهالی است که برای رشد و پیشرفت نیازمند مراقبت و مدیریت است.

وی برگزاری اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس را از جهت معرفی شاهین شهر به کشور و ترسیم و تعریف جایگاه شایسته این شهر برای مردم شاهین شهر مهم تلقی نمود و افزود: شهر دانش و خلاقیت نیازمند وجه تسمیه است و به واسطه برگزاری این همایش، اعلام می کنیم در سال آینده ۳ رویداد بزرگ علمی در مقیاس ملی در شاهین شهر رقم خواهد خورد.

شهردار شاهین شهر با اشاره به تاسیس موزه ملی دستاوردهای علمی در شاهین شهر در آینده ای نزدیک ادامه داد: این موزه در سه بخش اساسی هوش مصنوعی و متاورس، سلول های بنیادین و هوافضا خواهد بود و در بخش آرشیوی نیز دستاوردهای همه دانشمندان ایرانی در سه حوزه، معرفی و جایزه برترین دستاورد علمی سال توسط شاهین شهر اعطا خواهد شد.

سید مهدی حاتمیان رئیس دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر، هوش مصنوعی را سیستم ها و ساماندهی هایی که با تجزیه تحلیل محیط خود، اقداماتی از جنس خودمختارانه و رفتار هوشمندانه ارائه می دهند برشمرد و اظهار کرد: هوش انسانی و هوش مصنوعی با یکدیگر در تعامل بوده و در حیطه نرم افزار کاربر را به دنیای مجازی رهنمون می‌کند. همچنین در سخت افزار تجزیه و تحلیل تصویر موتورهای جستجو، سیستم‌های تشخیص گفتار و چهره، پهبادها، ربات های پیشرفته و اتومبیل های خودران را تشکیل می دهد.

وی سطوح مختلف سبک زندگی دیجیتال را تشریح کرد و افزود: در جمع سپاری کنونی که نتیجه پرداخت هزینه و پذیرش مسؤولیت اجتماعی است، همه چیز بر مبنای محاسبات بوده و کمتر قالب اجتماعی دارد، بر همین اساس مشکلات و موانع کمتر حل می شوند اما در Web3 یا متاورس تجربه ها در مسؤولیت های اجتماعی خود به خود ایجاد می شوند و مسؤولیت پذیری اجتماعی برای کشور و خانواده شکل می گیرد.

میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این همایش گفت: در سیستم سنتی حکمرانی بسیاری از موانع برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری های ارتباطی در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال بررسی و زدوده می شود و اگر در قوانین بالادستی نتوانیم دانشی در حوزه سند باکس های توسعه فناوری داشته باشیم با مشکل روبرو خواهیم شد.

نادر آخوندی یزدی سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، ضمن قدردانی از شهرداری شاهین شهر برای برگزاری این همایش و پیش قدم شدن در رویدادی با موضوع هوش مصنوعی و متاورس، بر لزوم توجه شهرداران و تیم مدیریت شهری به مباحث علمی روز به دلیل فرهنگ مردم و شرایط موثر در رشد آنها برای ارائه خدمات اظهار کرد: برگزاری این همایش ابتدای کار است و با تداومی که پس از تشکیل اتاق های فکر خواهد داشت، با ورود نسل جوان در قالب شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، زمینه ایجاد تحول در کشور را مهیا کنند.

وی با اشاره به عملکرد شوراها و شهرداری ها برای تصمیم گیری بر اساس اطلاعات و داده ها افزود: در ارائه خدمات غیر حضوری به مردم دیتاهای الکترونیکی شده و هوش مصنوعی بر اساس نیاز جامعه تصمیم سازی کرده و شورای شهر بهترین گزینه را انتخاب می کند.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ادامه داد: تصمیم گیری برای تغییر و تحول زندگی به سوی بهتر شدن و فرصت ایجاد ورود جوانان و استارتاپ ها برعهده شهرداری ها و روستاهاست.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی امام جمعه شاهین شهر نیز نقش برگزاری این همایش ها و دیگر همایش های علمی در خنثی سازی تحریم های ظالمانه دشمن را حیاتی دانست و اظهار کرد: رونق و توسعه کشور در ابعاد مختلف علومی نظیر پزشکی، هسته ای، نانو و … خصوصا در زمان تحریم، گواه توانایی و ظرفیت حل مشکلات درونی کشور به صورت خود آگاه، خود محور و درونی است.

وی برگزاری همایش های علمی و آنچه که موجب شکوفایی فکر و ذهن و اندیشه جوانان ما می شود را از توصیه های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب دانست و افزود: هیچ شریعت و دینی به اندازه دین مبین اسلام بر علم آموزی و دستیابی به علوم منحصره ای که دیگران دارند و ما نداریم، توصیه نکرده است و در مجامع روایی و حدیثی ما هم به این مهم توصیه فراوان شده و برگزاری چنین همایش هایی، مصداق عملیاتی کردن این توصیه هاست.

امام جمعه شاهین شهر ایران را به عنوان کشوری با هزینه کرد بالا در تربیت مخالفان، دارای پتانسیل ثبت رکورد در گینس برشمرد و ادامه داد: دشمنان در برنامه ریزی تصمیم سازی و تصمیم گیری های خود سه هدف مهم عدم تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برای مردم، از بین بردن امیدها، انگیزه ها و نابودی باورها و اعتقادات است.

اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس با حضور میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدمهدی حاتمیان رئیس دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نادر آخوندی یزدی سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار شاهین شهر و میمه، حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی امام جمعه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و سعید ابریشمی راد شهردار و جمعی از اساتید دانشگاه ها ، دانشجویان، دانش آموزان و علاقه مندان به هوش مصنوعی و متاورس همراه با  ۴ کارگاه تخصصی با عناوین هوش تجاری، افق های کاربرد قرارداد هوشمند و متاورس در مدیریت خدمات شهری، متاورس؛ از تخیل تا واقعیت و کارگاه هوش مصنوعی صنعتی در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false