×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تجلیل از نویسندگان شاهین شهری

به‌مناسبت روز قلم، همایش تجلیل از نویسندگان شاهین شهری برگزار شد و نمایشگاه تازه های کتاب گشایش یافت.

همزمان با ۱۴ تیر روز قلم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر در همایشی از نویسندگان شاهین شهری تجلیل و از ۲۵ اثر جدید نویسندگان شهرستان در قالب یک نمایشگاه رونمایی شد.

سعیدابریشمی راد شهردار شاهین شهر ضمن تبریک روز قلم به نویسندگان و اهالی قلم با اشاره به منزلت قلم و ذکر قسم برای آن در کتاب آسمانی مسلمانان اظهار کرد: تحریر و خوب نوشتن، بیانگر عمق اندیشه نویسنده بوده از این رو همواره برای رسیدن به مدارج بالای تکامل بر نوشتن تاکید شده است.

وی دین را راه و روشی برای رسیدن به هدف و یک استراتژی برشمرد و افزود: آنچه در تارک عالم می درخشد پیام آورانی اند که در راستای خلقت بشر و هبوط انسان به زمین برای رستگاری صاحب کتاب بوده اند.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه کتاب، انسان را به اندیشه وادار می کند، تصریح کرد: دانش رهایی بخش است و شاهین شهر به عنوان تنها شهری که به نام دانش و خلاقیت و نامزد پایتختی کتاب شناخته می شود، مسؤولیت سنگینی برای پرچمداری تحریر کتاب در همه موضوعات برعهده دارد.

ابریشمی راد انتقال دانش نقل قولی و سینه به سینه را مهم ترین چالش جوامع شرقی برشمرد و خاطرنشان کرد: برای انتقال دانش، ابزار فراوانی وجود دارد اما همواره در دانش شفاهی احتمال بروز خطا و کاستی زیاد است به همین دلیل باید دانش را از طریق اطلاعات مستند در قالب مکتوب و کتاب منتقل کرد.

فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه گشایش نمایشگاه تازه های کتاب شاهین شهر با بیان اینکه در این شهرستان بیش از ۳۵۰ نویسنده به فعالیت مشغول اند، اظهار کرد: بر تارک شاهین شهر بیش از ۲۵۰ اثر چاپ شده از نویسندگان این شهرستان در ژانرهای مذهبی، سیاسی، فرهنگی، ادبی، اجتماعی و …  می درخشد.

وی با اشاره به رونمایی از ۲۵ اثر از تیرماه ۱۴۰۱ تا کنون، افزود: آثار جدید این نمایشگاه در حوزه ادبیات، شعر، داستان، نمایشنامه و فیلمنامه بوده و کتب منتشر شده سنوات قدیم از هشتاد نویسنده نیز به نمایش گذاشته شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false