×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اسم تو مصطفاست؛ محور مسابقه کتابخوانی چرخش دانایی

در دومین شماره از مسابقه کتابخوانی چرخش دانایی، علاقه‌مندان با خواندن کتاب «اسم تو مصطفاست» نوشته راضیه تجار به مسابقه خواهندپرداختند.

دومین شماره از مسابقه کتابخوانی چرخش دانایی با عنوان «اسم تو مصطفاست» از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و مرکز فرهنگی آموزشی کتابدانه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می شود.

محمد عسگریان تسهیل گر کتابخوانی در این خصوص گفت: مسابقه کنابخوانی «اسم تو مصطفاست» ویژه بانوان و آقایان ۱۴ سال به بالا برگزار می‌شود.

وی افزود: مخاطبانِ امروز کتاب، برای رمان و کتاب‌های داستان اهمیت بسیاری قائل هستند و انتخاب کتاب «اسم تو مصطفاست» برای دومین شماره از مسابقه کتابخوانی چرخش دانایی نیز چند علت دارد؛ اول اینکه «اسم تو مصطفاست» یک رمان واقعی است و دوم اینکه داستان این کتاب درباره زن و شوهری به نام مصطفی و سمیه است و کتاب به خاطرات سمیه همسر مصطفی اشاره دارد.

عسگریان بیان کرد: کتاب «اسم تو مصطفاست» با قلم راضیه تجار، به گونه‌ای جزئیات زندگی را تبیین و به بازگو کردن خاطرات آن‌ها پرداخته است که هرکس این کتاب را می‌خواند تحت‌تأثیر قرار خواهدگرفت چراکه در قالب داستان به بیان سبکی از زندگی پرداخته است.

وی ادامه داد: شخصیت مصطفی در کتاب «اسم تو مصطفاست» یک شهید مدافع حرم است ولی در کتاب به بیان مباحثی در خصوص شهادت پرداخته نشده، بلکه با اشاره به خاطرات سمیه همسر این شهید، مباحث خانوادگی و سبک زندگی آن‌ها دنبال می شود؛ چراکه هدف ما این است که وقتی کسی کتاب «اسم تو مصطفاست» را می‌خوانَد به این موضوع غبطه بخورد که این زن و شوهر چقدر زندگی زیبایی داشته‌اند.

او یادآوری کرد: علی‌رغم اینکه چندسال از انتشار کتاب «اسم تو مصطفاست» می گذرد به چاپ چهلم نیز رسیده است، ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز بعد از خواندن این کتاب نسبت به قلم زیبای نویسنده آن خانم راضیه تجار عنایت داشتند.

عسگریان اشاره کرد: سال گذشته و به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر، اولین شماره از مسابقه کتابخوانی چرخش دانایی با محور کتاب «مدیریت زمان» نوشته مهدی نیلی‌پور برگزار شد و امسال نیز دومین شماره آن از هفته فرهنگی شاهین شهر آغازشده که علاقه‌مندان تا ۲۱ دی ماه مهلت دارند در مسابقه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه آزمون دومین شماره از مسابقه کتابخوانی چرخش دانایی ۲۸ دی‌ماه به صورت حضوری و متمرکز در شاهین شهر برگزار می شود، گفت: شیوه اجرای این مسابقه با بسیاری از مسابقه های کتابخوانی متفاوت است، چراکه هدف اصلی ما ترویج فرهنگ کتابخوانی است و از نفرات برتر نیز بدون برگزاری قرعه‌کشی تقدیر خواهدشد.

 

انتهای پیام

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false