×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از قبل یکشنبه می‌شود

مجموعه داستان «از قبل یکشنبه می‌شود» نوشته علی شاهمرادی نویسنده شاهین شهری، در شانزدهمین جشنواره ادبی جلال آل احمد و در بخش مجموعه داستان کوتاه به‌عنوان تنها اثر شایسته تجلیل معرفی شد.

علی شاهمرادی، نویسنده مجموعه داستان «از قبل یکشنبه می‌شود» و از اعضای انجمن نشست‌های داستان‌نویسی شاهین‌شهر گفت: این کتاب از۲۰ داستان کوتاه تشکیل‌شده و دارای دو بخش مجزا از یکدیگر است که تعدادی از داستان‌های آن مربوط به سال‌های گذشته و بخش دوم آن نیز شامل ۱۴ داستان است. همه این داستان‌ها دارای موضوعات متفاوتی هستند که در یک مکان اتفاق می‌افتد، همچنین آدم‌هایی با نام‌ مشابه در داستان‌ها حضور دارند که شخصیت‌های متفاوتی دارند.

او به نام داستان‌های این مجموعه داستان اشاره کرد و افزود: یک زن با …، رنگ پوست خالی، لبه‌های فراموش‌شدۀ اشیا، صدای واقعی بال یک حشره، آدم باید جایی باشد ولی …، شاق‌شاق کبک، آن مرد با اصب آمد یا …، اصغر قبلاًها همسن ما بود یا …، زنبورها نمی‌توانند مثل آدم عقب‌عقب بروند یا …، آسو آسو شراب قند یا هم یا …، هفت‌هفت‌تا یا …، آمیتا یا …، یخ سر مار یا …، دیشب هفت بار پشت هم شب شد یا …، وقتی یکی ایتالیایی حرف می‌زنه دوست داری بغلش کنی یا …، ما یازده بار دنیا می‌آییم یا …، مثل ساق علف یا …، نرزا دیرزا یا …، دفعه بعد می‌شی یک کم مونده به دم غروب آفتاب یا…، مجموعه ۲۰ داستان نوشته‌شده در کتاب «از قبل یکشنبه می‌شود» را تشکیل داده‌اند.

این نویسنده که ترجمه کتاب‌های بسیاری در زمینه شعر و داستان را در کارنامه دارد، بیان کرد: کتاب‌های شاید فردا یکشنبه باشد، می‌خواستم فرشته باشم، منطق عشق نیز هست، وصیت‌ها، وقتی باران می‌بارد: داستانی غمناک از عشق و امید، وقتی‌که او رفت، خانه‌ای که در آن بزرگ شدیم، کوه میان ما و شکوفه‌های درخت گیلاس، بعضی از آثاری است که ترجمه کرده‌ام و از سوی ناشران مختلفی مانند خزه، چشمه، سنگ و آموت منتشر شده اند.

شاهمرادی که از اعضای انجمن نشست‌های داستان‌نویسی شاهین‌شهر است، اضافه کرد: مجموعه داستان «از قبل یکشنبه می‌شود» شهریورماه سال ۱۴۰۱ از سوی انتشارات خزه راهی بازار کتاب شده است. این کتاب در شانزدهمین دوره جشنواره جلال آل احمد و در بخش داستان کوتاه عنوان برتر را به دست آورد؛ ضمن اینکه لازم به اشاره است که در این بخش فقط یک منتخب معرفی شد.

انتهای پیام

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false