×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رسالت همه ما شناساندن ایران و ایرانی است

آیین رونمایی از کتاب «طرح‌های توسعه شهری در ایران» نوشته «مهدی ابراهیمی بوزانی، رئیس دانشگاه پیام نور شاهین‌شهر و دکتر احمد پوراحمد» با حضور حجت الاسلام قاسم باقریان امام‌جمعه، سعید ابریشمی راد شهردار، حسین شاهزاده فرد و گل جهان شکرزاده اعضای شورای اسلامی شهر، نوید توکلی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از مدیران و دانشجویان در سالن سینما تالار شیخ بهایی برگزار شد.

شهردار شاهین‌شهر با بیان اینکه رسالت همه ما این است که به فرزندان خود بگوییم ایران کجاست و ایرانی کیست، اظهار کرد: تقدیر از مؤلفان و رونمایی از آثارشان بخشی از برنامه‌های جنبی طرح پایتختی کتاب است تا هم مردم، این سرمایه‌های اجتماعی را بشناسند و هم اساتید و مؤلفان بدانند که در مقابل جامعه مسؤولیت سنگینی دارند.

سعید ابریشمی راد، در این آیین، اظهار کرد: همه ما در معرض فراگیری چیزی به نام دانش هستیم و از دیدگاه من در ذات همه موجودات چیزی به نام دانش وجود دارد. درواقع دانش، بخشی از مراحل تکامل هستی است ولی وجه تمایز ما انسان‌ها این است که از قوه‌ای به نام عقلانیت بهره می‌بریم و دانش با فرایند عقلانیت به شناخت تبدیل می‌شود؛ و همین موضوع است که موجب موفقیت و پیشرفت ما می‌شود.

ابریشمی راد ادامه داد: لازم است که ما این قدرت را داشته باشیم که از عقل که ودیعه الهی است استفاده کرده و دانش را به شناخت، معرفت و حکمت تبدیل کنیم. اگر این اتفاق نیفتد دانش فقط قدری محفوظات و اطلاعات است که برای سعادت و تکامل بشر کافی نیست. این همان چیزی است که خداوند از آفرینش انسان انتظار دارد.

شهردار شاهین‌شهر به عشق به‌عنوان آنچه تنها به انسان تعلق دارد اشاره و بیان کرد: البته راه میانبری نیز به بشر داده‌شده که منحصراً برای انسان و گوهری است که عشق نام دارد. اگر عشق نباشد مانند حلقه‌ای مفقوده در هر موضوع و فعالیت است که کاری بدون آن به سرانجام نمی‌رسد.

ابریشمی راد با تأکید بر اینکه خداوند از خلق همه موجودات هدفی داشته و با خلق هر موجودی در هستی، بخشی از ذات خداوند به نمایش گذاشته می‌شود، اضافه کرد: پدیده آفرینش غیر منقطع است و فرایند خلقت از روز ابتدا تا انتها در جریان خواهدبود تا عظمت حضرت باری‌تعالی به منصه ظهور درآید. در این میان، انسان خلق شد تا عشق به نمایش گذاشته شود و این چیزی است که منحصراً به انسان تعلق دارد.

سکاندار شهرداری شاهین شهر ادامه داد: رسالت همه ما این است که به فرزندان خود بگوییم ایران کجاست و ایرانی کیست؟ جوانانِ ما باید بدانند که جهان به احترام دانش و علم ایرانی تجلیل کرده و اعلام می‌کند که علم امروز بشری مدیون دانشمندان ایرانی است.

شهردار شاهین‌شهر افزود: به شهروندان شاهین‌شهر برای همه ظرفیت‌های مردمش و برکتی که در این خاک وجود دارد تبریک می گویم و به‌واسطه درایت مردم این شهر است که شورای خوبی را برای شهر خود انتخاب کرده‌اند. شورایی این شهر را اداره و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند که افق‌های بلندی را برای آینده شاهین‌شهر ترسیم کرده است. نام شاهین‌شهر به شهر دانش و خلاقیت مزین شده و اراده‌ای وجود دارد که اگر این نام مطرح است وجه‌تسمیه آن نیز وجود داشته باشد.

وی سپس بیان کرد: جوان‌ها باید بخواهند که جامعه به شکلی به سمت جلو برود که مبتنی بر عقلانیت باشد، چراکه چنین جامعه‌ای از خرافه و تعصب به دور است و قرآن نیز در قصه همراهی موسی و خضر به دوری جستن از تعصب تأکید کرده است.

شهردار شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه قرآن، معجزه‌ای جاوید است، افزود: بزرگ‌ترین درس قرآن کریم، تأکید بر علم، دانش و عقلانیت است؛ ضمن اینکه احکام الهی بر دو پایه سلامتی و حیات انسان وضع می‌شود و مبنا، عقلانیتی عمیق و گسترده است. حتی اگر در احکام کلام وحی نیز کنکاش کنیم آن‌ها نیز متعصبانه نبوده بلکه انعطاف‌پذیر هستند.

ابریشمی راد با اشاره به اینکه نام شاهین‌شهر در میان ۱۲ شهر دوستدار کتاب ایران قرار دارد، تصریح کرد: هر هزینه‌ای در حوزه کتاب، سرمایه‌گذاری صحیحی است و من خوشحالم که با شورای شهری کار می‌کنم که چنین موضوعاتی برای اعضای آن مهم و جزو دغدغه‌های آن‌ها است.

او با بیان اینکه اسلام دین مترقی و عالم‌گیر است، توضیح داد: امیدوارم شاهین‌شهر به همت مردم خوب خود و بزرگانی که به‌عنوان نعمت در این شهر حضور دارند؛ و با طرح‌ها و برنامه‌های تعیین‌شده، عنوان پایتختی کتاب ایران را به خود اختصاص دهد که البته مستحق آن است.

شهردار شاهین‌شهر ادامه داد: تقدیر از مؤلفان بزرگ و رونمایی از آثارشان بخشی از برنامه‌های جنبی طرح پایتختی کتاب است تا بدین‌وسیله مردم، این سرمایه‌های اجتماعی را بشناسند و درعین‌حال مسؤولیت اجتماعی سنگین‌تری نیز روی دوش این مؤلفان و اساتید گذاشته شود و بدانند که در مقابل مردم و جامعه مسؤول هستند.

ابریشمی راد گفت: سال آینده یک رویداد بزرگ ملیِ علمی با پشتوانه وزارت علوم و فناوری در سه حوزه‌ای که ایران در آن‌ها پیشرو است یعنی سلول‌های بنیادی، هوافضا و هوش مصنوعی در شهر دانش و خلاقیت رقم خواهدخورد و موزه ملی دستاوردهای ملی ایران در این سه حوزه تشکیل شود که برگزاری این رویداد برای شاهین‌شهر افتخار بزرگی خواهدبود.

ابریشمی راد تأکید کرد: هر آنچه به ارتقای کیفیت زندگی شما و تعالی شهر مربوط است به شهرداری نیز ارتباط دارد. لقب شهردار، سکان‌دار است، کلیددار است و مسؤولیت بالایی دارد و اگر چنین نکند جفا کرده است.

انتهای پیام

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false