×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ما می‌خواهیم شاهین‌شهر، پایتخت هوش مصنوعی ایران شود

شهردار شاهین‌شهر با بیان اینکه هوش مصنوعی موضوع بسیارمهمی است که آینده را ترسیم کرده و تغییر می‌دهد، گفت: ما آرزوهای بزرگی برای شاهین‌شهر داریم و می‌خواهیم این شهر، پایتخت هوش مصنوعی ایران شود.

سعید ابریشمی راد در دومین همایش هوش مصنوعی که چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) باحضور امام‌جمعه، فرماندار، رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان، معاون سیستم های هوش مصنوعی هلدینگ پتروپالایش اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شاهین‌شهر، مدیر آموزش‌ و پرورش و رؤسای دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و مالک اشتر در تالار شیخ‌بهایی شاهین‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبۀ ۲۱۶ نهج‌البلاغه تعریفی درباره «حق» ارائه کرده‌اند که درک آن بسیار سخت است و شاید باید ۱۴۰۰ سال از آن زمان می‌گذشت و ما به عرصه‌ای مانند امروز وارد می‌شدیم که هوش مصنوعی و متاورس ظهور پیدا کند و علم به مرحله شبیه‌سازی انسان و موجودات برسد، تا مفهوم تعریف حضرت امیر از «حق» را فهیمده و آن را درک کنیم.

او با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی در حوزه هوش مصنوعی و متاورس، فاصله بین حقیقت و واقعیت و مجاز را تغییر می‌دهد، افزود: ما در نقطه عطف تاریخی قرار داریم؛ یعنی جایی که مرز بین حقیقت، واقعیت و مجاز آن‌قدر باریک می‌شود که تشخیص، مسأله سختی است. امروز که دوران پیشرفت تکنولوژی است مقطع بسیار حساسی محسوب می‌شود و اگرچه این پیشرفت بسیار ضروری و مفید است اما اگر هوشیار و هوشمند نبوده و در خواب غفلت سیر کنیم به ما آسیب خواهدزد.

شهردار شاهین‌شهر گفت: یکی از جملات مولا علی(ع) که تا ابد از کلیدواژه‌های علم مدیریت خواهدبود این است که فرموده‌اند «مردِ زمانه خود باش» و این زمانه، زمانه‌ای است که دنیا در آستانه تغییر بزرگ است و اگر آماده این تغییرات نباشیم و آن را درک نکرده و مدیریت نکنیم محکوم به تحمل و پذیرش مباحثی دیگر خواهیم شد.

او با اشاره به تأکید دین مبین اسلام به فراگیری دانش، بیان کرد: جمله و حدیث راهبردی و استراتژیک حضرت رسول اکرم(ص) این است که «یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عبادت بالاتر است.» شما عزیزان نوجوان برای داشتن آینده موفق و سربلند و بانشاط باید به تحولات پیرامون خود در جهان دقت و توجه داشته باشید. همه دنیا به تمدن بزرگ ایران مدیون است و این افتخار باید به‌عنوان یک میراث توسط من و شما پاسداری شود.

ابریشمی راد صحبت خود را چنین ادامه داد: هوش مصنوعی موضوع بسیارمهمی است که آینده را ترسیم کرده و تغییر می‌دهد و ما می‌خواهیم شما نوجوانان و جوانان میدان‌دار این عرصه باشید.

او تأکید کرد: یکی از دستاوردهای همایش هوش مصنوعی این است که یک نهاد عمومیِ خدماتی مانند شهرداری توانست این افتخار را پیدا کند که در کنار مراکز علمی قرار بگیرد. این همایش، یک فرصت بود و برای من افتخار بزرگی است که بگویم شهردار شاهین‌شهر هستم. ما آرزوهای بزرگی برای شاهین‌شهر داریم و می‌خواهیم این شهر، پایتخت هوش مصنوعی ایران شود.

شهردار شاهین‌شهر با اشاره به حضور سرمایه‌های علمی بزرگ در شاهین‌شهر، اضافه کرد: اولین هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی توجه دادن نسل جوانِ دانش‌آموز و دانشجو به مسأله مهم پیشرفت تکنولوژی و به‌ویژه هوش مصنوعی است که مبنای تغییرات بزرگ در جهان خواهد بود.

همایش هوش مصنوعی با برگزاری ۹ کارگاه جانبیبا عناوین بررسی و تولید محتوا با مدل های هوش مصنوعی در ۴سطح صوت،متن،عکس و ویدیو (ویژه دانش آموزان دختر)، بررسی و اجرای مدل های هوش مصنوعی مبتنی بر پایتون در زمینه های جذاب (ویژه دانش آموزان پسر) باحضور سید امید احمدی، انیمیشن سازی با هوش مصنوعی (ویژه دانش آموزان دختر) و ابزارهای پرکاربرد هوش مصنوعی (ویژه دانش آموزان پسر) باحضور عاطفه نوری در روز سه شنبه ۲۴ بهمن و نقش هوش مصنوعی در آینده شغلی و کسب و کار باحضور امین قاسمی حسین آبادی، روش های حمله به مدل های یادگیری و شکست هوش مصنوعی باحضور علیرضا روستا، معرفی شبیه ساز ربات و نحوه کنترل آن باحضور ابراهیم حسین خانی، آشنایی با رباتیک جمعی با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی باحضور امید خانی و سیستم های خودران و کاربردهای آن باحضور خانم اسدی ویژه عموم شهروندان در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

لازم به ذکر است در این همایش از برگزیدگان و شرکت کنندگان مسابقه هوش تو با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد و آثار شرکت کنندگان به صورت نمایشگاهی در قسمت ورودی همایش در معرض دید عموم قرار گرفت.

انتهای پیام

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false