×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آیین نامه احراز وحمایت از استعدادهای برتر شاهین شهر اعلام شد

سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر در نظر دارد هم زمان با هفته نکوداشت شاهین شهر از استعدادهای برتر شاهین شهر وحمایت از برگزیدگان هنری ،علمی ، قهرمانان ورزشی اقدام نماید.

متن این آیین نامه به شرح زیر می باشد:

 

آیین نامه

احراز وحمایت از برگزیدگان هنری ،علمی ، قهرمانان ورزشی و استعدادهای برتر(شهر شاهین شهر)

 

باسمه تعالی

در اجرای فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت های علمی نخبگان در امر توسعه همه جانبه کشور و به منظور شناسایی استعدادهای برتر و فراهم سازی زمینه قدردانی و رشد و بالندگی هر چه بیشتر آنان ، آیین نامه احراز استعدادهای برتر شهر شاهین شهر و چگونگی حمایت از آنان به شرح زیر تدوین و تصویب می شود.

 

تعاریف:

  • در این آیین نامه وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و نیز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اختصار وزارتین علوم و بهداشت نامیده می شود.
  • دراین آیین نامه منظور از ادارات و سازمان ها ، واحد های دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان و استان می باشد.
  • در این آیین نامه منظور از کمیته فنی تشکیل کمیته ای به عضویت : یک نفر از اعضای شورا به انتخاب شورای شهر،نماینده حراست شهرداری یا سازمان،یکی از اعضای هیات مدیره سازمان به انتخاب هیات مدیره، مدیرعامل سازمان،یکی از اساتید دانشگاه با رتبه حداقل دانشیاری به انتخاب هیات مدیره است که وظیفه انطباق مواردی که در این آیین نامه تصریح نگردیده و همچنین رسیدگی و بررسی اعتراضات احتمالی را برعهده خواهد داشت.
  • بازه زمانی بررسی مدارک نخبگان ، استعدادهای برتر و فعالین شهر از زمان آخرین تجلیل برگزار شده قبلی تا تاریخ تجلیل جدید و حوزه جغرافیایی محل سکونت متقاضیان بهره مندی از این آیین نامه شهر شاهین شهر خواهد بود.

هدف:

تعریف شاخص های علمی،تعیین معیارها و فرآیندهای شناسایی و معرفی برگزیدگان  هر بخش و مشخص نمودن نحوه حمایت و قدردانی از آنان که به شرح زیر معین می گردد.

۱-مخترعان و مکتشفان

الف- مخترعان و مکتشفانی که اختراع و اکتشاف آنها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی به ثبت رسیده باشد.به عنوان نخبه.

توضیح: تشخیص مراجع ذی صلاح به عهده وزارت های علوم و بهداشت می باشد.

 

۲- برگزیدگان المپیادها و مسابقات علمی معتبر داخلی و جهانی

الف – نفرات اول تا سوم المپیادهای معتبر جهانی و بین المللی دانش آموزی با تأیید وزارت آموزش و پرورش به عنوان نخبه .

ب – مقام های اول تا سوم مسابقات و جشنواره های علمی معتبر داخلی و خارجی از قبیل جشنواره بین المللی خوارزمی، جشنواره جوان خوارزمی، جشنواره رازی، جشنواره فارابی و ایران اپن ، جابر بن حیان با معرفی مراجع ذی صلاح به عنوان نخبه.

  • در مورد جشنواره ها و مسابقات خارجی نظر کمیته فنی ملاک خواهد بود.

ج – نفرات اول تا سوم المپیادهای معتبر بین المللی دانشجویی با تأیید وزارتین علوم و بهداشت به عنوان نخبه.

د- راه یافتگان مرحله نهایی المپیادها و مسابقات معتبر جهانی  بین المللی دانش آموزی با تأیید وزارت آموزش و پرورش به عنوان استعداد برتر.

ه- راه یافتگان مسابقات و جشنواره های علمی معتبر داخلی و خارجی از قبیل جشنواره بین المللی خوارزمی، جشنواره جوان خوارزمی، جشنواره رازی، جشنواره فارابی و ایران اپن و جابر بن حیان با معرفی مراجع ذی صلاح به عنوان استعداد برتر.

و -نفرات اول تا سوم المپیادهای معتبر علمی دانشجویی کشور با تایید وزارتین علوم و بهداشت به عنوان استعداد برتر.

ز-نفرات اول تا سوم المپیادهای معتبر علمی دانش آموزی کشور با معرفی وزارت آموزش و پرورش به عنوان استعداد برتر.

ح- نفرات اول تا سوم مسابقات معتبر علمی در سطح بین المللی و جهانی با معرفی ارگان مربوطه به عنوان استعداد برتر.

ط- نفرات اول تا سوم مسابقات UCMAS سطح Higher A به بالا با معرفی مراجع ذی صلاح  به عنوان استعداد برتر.

۳- برگزیدگان از میان آزمونهای سراسری

الف- دارندگان رتبه های برتر آزمون های سراسری(ودانشگاه آزاد اسلامی مادر به تشخیص کمیته فنی) مقطع کارشناسی (رتبه های ۱۵۰-۱ )  در رشته ریاضی و فیزیک ، در رشته علوم تجربی، (رتبه های ۱۰۰-۱)، در رشته علوم انسانی (رتبه های ۱۰۰-۱) ،در رشته هنر (رتبه های ۴۰-۱ ) ، در مقطع کاردانی رشته فنی و حرفه ای (رتبه های ۱۰-۱) به عنوان استعداد برتر.

ب- دارندگان رتبه های اول تا سوم هر رشته در آزمون های سراسری (ودانشگاه آزاد اسلامی مادر و پیام نور به تشخیص کمیته فنی) مقطع کارشناسی ارشد به عنوان استعداد برتر که مورد تأیید وزارتین علوم و بهداشت می باشد.

ج- دارندگان رتبه های اول هر رشته در آزمون های سراسری مقطع دکتری(ودانشگاه آزاد اسلامی مادر و پیام نور به تشخیص کمیته فنی) به عنوان استعداد برتر که مورد تأیید وزارتین علوم و بهداشت می باشد.

 

۴- برترین های مسابقات علوم قرآنی

الف – نفرات اول تا سوم مسابقات معتبر قرآنی در سطح کشوری و بین المللی در رشته های حفظ (زیر گروه های مختلف) قرائت و تفسیر با تایید سازمان اوقاف و امور خیریه، و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان استعداد برتر.

ب-دارندگان مدرک تخصصی حفظ و یا قرائت درجه یک با تایید سازمان اوقاف و امور خیریه، و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان استعداد برتر.

۵- آفرینندگان آثار بدیع و ارزنده علمی، هنری و ادبی

الف- برگزیدگان از میان محققانی که بر اساس معیارهای موسسات معتبر علمی بین المللی  و داخلی به لحاظ تعداد ارجاعات به مقالات آنان و یا سایر شاخص های مرتبط به عنوان پژوهشگران و دانشمندان ملی و  بین المللی قرار گرفته اند با معرفی وزارتین علوم و بهداشت به عنوان نخبه.

ب- دارندگان حداقل دو مقاله ISI با ضریب تاثیر نیم به بالا و یا ۴ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر به عنوان استعداد برتر.

  • در مقالاتی که بصورت گروهی ارائه شده صرفا دو نفر اول ارائه دهنده مقاله مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

ج- برگزیدگان از میان مؤلفان و مترجمان کتب، نویسندگان و پژوهشگران برتر که آثار ایشان(حداقل ۲ اثر) دارای نقش مهم و تأثیر ویژه در توسعه مرزهای دانش و فناوری یا تربیتی و اخلاقی در حوزه مربوط بوده است به عنوان استعداد برتر، با معرفی وزارتین علوم و بهداشت ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش و مراکز حوزه علمیه.

د- هنرمندان برگزیده رتبه اول تا سوم در حوزه های مختلف هنری و ادبی اعم از جشنواره ها و مسابقات کشوری یا بین المللی در حوزه های موسیقی، نقاشی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، با معرفی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری به عنوان استعداد برتر.

ه- برگزیدگان جشنواره فجر و راهیابی به دوسالانه های جهانی با معرفی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری به عنوان نخبه و راه یافتگان به جشنواره فجر و دوسالانه های جهانی با معرفی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری به عنوان استعداد برتر.

 

۶-دانش آموختگان

الف- نفرات اول دانش آموخته رشته های دانشگاهی (کارشناسی و بالاتر) داخل کشور و حوزه های علمیه (سطح یک و بالاتر) با معرفی وزارتین علوم و وزارت بهداشت و مدیریت حوزه علمیه اصفهان به عنوان استعداد برتر.

ب- برگزیدگان از میان افرادی که در هر یک از رشته ها و گروه های علمی اعم از علوم انسانی و معارف اسلامی، علوم پایه، فنی مهندسی، پزشکی، کشاورزی و هنر، نظریه یا تئوری جدید ارائه کرده و از سوی مراجع معتبر ملی و بین المللی مربوطه تأثیرگذار شناخته شده باشد به عنوان استعداد برتر.

۷-اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری، مدرسین و محققان علوم حوزوی

الف- برگزیدگان از میان مدرسان و محققان دانشگاه ها که به مرتبه دانشیاری و استادی ارتقا یافته اند و اساتید حوزه های علمیه که کار ممتاز و شاخصی را انجام داده اند به عنوان استعداد برتر،  بر اساس ضوابط وزارتین علوم و بهداشت و شورای عالی حوزه علمیه.

ب- برگزیدگان از میان استادان نمونه، ممتاز در سطح کشور بر اساس ضوابط وزارتین علوم و بهداشت به عنوان استعداد برتر .

ج- برگزیدگان از میان پژوهشگران نمونه کشوری بر اساس ضوابط وزارتین علوم و بهداشت به عنوان استعداد برتر.

توضیحات: در سایر موارد نظر کمیته فنی ملاک خواهد بود.

۸- قهرمانان ورزشی

الف- ورزشکارانی که در مسابقات جهانی و المپیک در رشته های مختلف ورزشی مقام های اول، دوم، سوم را کسب نمایند، با تأیید اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه به عنوان نخبه.

ب-ورزشکارانی که در قالب تیم ملی (ملی پوش) در مسابقات جهانی ، آسیایی و لیگ های جهانی وآسیایی حضورداشته اند با تایید اداره کل ورزش و جوانان به عنوان استعداد برتر (با احتساب بخشی از درصد حمایتی برگزیدگان جهانی)

ج- ورزشکارانی که در مسابقات آسیایی ویا لیگ جهانی در رشته های مختلف ورزشی مقام های اول، دوم، سوم را کسب نمایند، با تأیید اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه به عنوان نخبه (با احتساب ۸۵ درصد بحث حمایتی برگزیدگان جهانی) 

د- بازیکنان لیگ های برتر ورزشی کشور بعنوان استعداد برتر  ( با احتساب بخشی از درصد حمایتی برگزیدگان جهانی)

ه- مربیانی که اعضای تیم آنها در مسابقات جهانی ،آسیایی، بین المللی حائز رتبه اول تا سوم شده اند، با  تأیید اداره کل ورزش و جوانان به عنوان استعداد برتر

و- داوران بین المللی که در سطح بین المللی ،آسیایی وجهانی به داوری مسابقات پرداخته اند با تأیید اداره کل ورزش و جوانان به عنوان استعداد برتر

ز- مربیانی که به عنوان مربی تیم ملی فعالیت داشته اند با تأیید اداره کل ورزش و جوانان به عنوان استعداد برتر

ح- کلیه ورزشکارانی که در مسابقات (سبکی) جهانی و بین المللی حائز مقام اول شدند با تأیید اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه به عنوان استعداد برتر.

ط- کوهنوردان که صعود به ارتفاع بالای ۷۰۰۰ متر به عنوان استعداد برتر و صعود بالای ارتفاع ۸۰۰۰ متر به عنوان نخبه با تأیید اداره کل ورزش و جوانان.

نحوه حمایت از نخبگان ،استعدادهای برتر و قهرمانان ورزشی (پس از احراز معیارها):

چگونگی تجلیل از برگزیدگان و نخبگان مشمول این آیین نامه و هدایای آن توسط هیئت مدیره سازمان فرهنگی ورزشی تفریحی شهرداری شاهین شهر تصویب می گردد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false