×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۴۰ درصدی بودجه عملیاتی فرهنگی و اجتماعی سازمان

علیرضا جباری معاون اداری و مالی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر در مصاحبه با واحد خبر این سازمان میزان بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۷ را تشریح کرد.

جباری عنوان کرد: با توجه به تغییر اساسنامه سازمان از سوی وزارت کشور ، وظایف و برنامه های سازمان دچار تغییرات شده که تاثیر مستقیمی در نحوه بودجه نویسی و برنامه نویسی داشته است.

وی ادامه داد: بودجه سال ۹۷ با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري د خصوص اقتصاد مقاومتی و تاکيدات ايشان مبني بر صرفه جويي و رعايت الگوي صحيح مصرف و خدمات رساني مناسب به شهروندان و ايجاد درآمدهاي پايدار و اعمال اين راه کارها در بودجه و با برگزاري جلسات متعدد هم انديشي و ساعت ها کار کارشناسي تقويم شده است. بودجه سال جاری مبلغ ۶۵ ميليارد ریال به تصويب شوراي محترم شهر رسيد که بودجه عملیاتی در بخش فرهنگی و اجتماعی آن حدود ۴۰ درصد افزايش نشان مي دهد.

جباری  در مورد اهداف مورد توجه سازمان در سال آينده گفت: توسعه نظام برنامه ريزي و مديريت فرهنگی و اجتماعی با تاکيد بر تعيين اهداف کمي و شاخص هاي ارزيابي عملکرد ، افزايش بهره وري و کارايي ، بهبود منابع انساني ، توجه به آموزش هاي مهارتي کارکنان و ارتقاء سطح علمي آن ها و توسعه فناوري اطلاعات نکاتي است که در سال جدید بايد مد نظر قرار گيرد تا باعث افزايش بهره وري و بهبود خدمات رساني و رضايت مندي شهروندان شود.
وي همچنين افزود : بودجه پیشنهادی سال گذشته ۶۲ میلیارد ریال بود که علیرغم افزایش دستمزد و سایر خدمات افزایش بودجه بسیار ناچیز است و این درحالیست که میزان کمک های شهرداری به سازمان کاهش داشته است.

وي بهبود شاخص هاي مديريت فرهنگی را مهم ترين دغدغه مديران سازمان دانست و گفت : بودجه امسال با در نظر گرفتن درک مناسب از فرصت هاي پيش رو و با استفاده کارا از منابع محدود و تقویت انضباط مالي تقديم شوراي محترم شهر شد.

معاون اداری مالی سازمان جزییات بودجه را چنین تشریح کرد: درآمدهای سازمان با حدود ۴۰ میلیارد ریال کمک شهرداری و ۲۵ میلیارد ریال درآمد از طریق ظرفیت های موجود در شهر و بکارگیری امکانات سازمان در بخش های فرهنگی ، ورزشی و تفریحی کسب خواهد شد و خصوصیت بارز بودجه کاهش چشمگیر هزینه های جاری و افزایش حدود ۴۰ درصدی بودجه عملیاتی در بخش فرهنگی و اجتماعی است که از مبلغ شش میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است و علت آن تغییر در اساسنامه ، وظایف و چشم انداز سازمان است.

معاون اداری مالی تاکيد مدیرعامل سازمان را اهتمام به انضباط مالي و بودجه اي و تعادل بين منابع درآمدي و مصارف هزينه اي عنوان کرد و خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ، استقرار مديريت هزينه با رعايت اصل صرفه جويي ، پرهيز از اسراف ، حذف هزينه هاي غير ضرور و جهت گيري مصارف در راستاي الگوي صحيح مصرف مي تواند بهترين استفاده از منابع مالي را رقم بزند.

* متن بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۷ را در فایل زیر ملاحظه فرمایید

بودجه سازمان فرهنگی ۹۷

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false