×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
هفته فرهنگی شاهین شهر موجب تقویت حس تعلق شهروندان می شود

حمید عشقی سرپرست شهرداری شاهین شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر پرداخت وگفت: شاهین شهر شهر جدید و نوپایی است و دارای پتانسیل های فراوان و ما باید این پتانسیل ها را شناسایی و معرفی کنیم و شهرداری برآن است که برنامه هایی که تدارک دیده را در هفته فرهنگی شاهین شهر به بهترین نحو به مردم ارائه کند.

وی ادامه داد: در روز دهم تیرماه مردم شاهین شهر شاهد مانور بخش های مختلف خدمت رسان شهری خواهند بود تا شاهد حجم گسترده فعالیت شهرداری شوند.

عشقی همایش تجلیل از برگزیدگان شهر را  از برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی شاهین شهر دانست و افزود: وجود صدها استعداد مذهبی ، فرهنگی ، علمی و ورزشی در این شهر نشانه سلامت و پشتکار جوانان این شهر است و فرصت مناسبی برای معرفی استعدادها و پتانسیل های شهر به تمام مردم استان و کشور مهیا شده است که در روز دهم تیرماه و به عنوان افتتاحیه هفته فرهنگی شاهین شهر همایشی برای تجلیل از چهره های شاخص شهر با حضور مقامات کشوری ، استانی و شهرستانی تدارک دیده شده است.

عشقی افزود: با توجه به اینکه شاهین شهر دومین شهر باسواد کشور است و وجود ده ها نویسنده و فرهیخته ادبی در شاهین شهر و مصادف شدن هفته فرهنگی شاهین شهر با روز قلم موجب برنامه ریزی همایش روز قلم و رسانه شد.

سرپرست شهرداری شاهین از برگزاری جشنواره اقوام در هفته فرهنگی شاهین شهر خبر داد و گفت : رنگین کمان اقوام شاهین شهریکی دیگر از برنامه های این هفته است که شهروندان می توانند شاهد حضور اقوام مختلف ایران زمین باشند و از نزدیک با آیین و سنت های سایر اقوام آشنا شوند.

عشقی با مرور برنامه های هفته شاهین شهر در سالهای گذشته عنوان کرد: سال های گذشته برنامه های هفته شاهین شهر در سطح مطلوبی برگزار و پس از آن در جلسات کارشناسی نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شده است و امیدواریم امسال بتوانیم آنچه را که مردم انتظار دارند بر آورده سازیم .

وی ادامه داد : یکی از راه های اشاعه فرهنگ شهروندی فعالیت سمن ها و مشارکت شهروندان است و لازم است سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر باتوجه به زیر ساخت لازم و سخت افزارهایی که در اختیار دارد با حمایت از نهاد های مردمی و با تکیه بر ارتباط مؤثر با شهروندان میزان مشارکت بخش خصوصی را در اجرای برنامه های فرهنگی افزایش دهد و در ایجاد موج های فرهنگی تأثیر گذار باشد.

سرپرست شهرداری شاهین شهر یکی از اهداف برگزاری هفته فرهنگی شاهین شهر را معرفی شهر به هموطنان در سراسر ایران اسلامی  دانست گفت: در این هفته باید تمامی ظرفیت ها،توانمندی ها و ویژگی هایی از جمله دانش محور و خلاق بودن، پویایی، نظم پذیری و چند قومیتی بودن شهر معرفی گردد. مسلم است که هفته فرهنگی شاهین شهر متعلق به شهرداری نیست و در این راستا تمامی ادارات و دستگاه های متولی برنامه های فرهنگی ، هنری و ورزشی باید در برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه ها سعی و تلاش نمایند.

وی در ادامه فراگیر بودن برنامه ها در سطح شهر، حضور پررنگ شهروندان در برنامه ها، تنوع و کیفیت برنامه ها نسبت به سال گذشته با ظرفیت پذیرش بالا از سوی مردم را از جمله شاخصه ها و محورهای اصلی در برنامه ها اعلام نمود و خواستار اجرای آنها از سوی متولیان گردید.

عشقی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: اکنون ۱۷ هزارر ورزشکار ثبت نام شده در شهر داریم که فعال هستند و  بیمه ورزشی دارند و در شهر اکنون ۵ مکان ورزشی بزرگ و قابل قبول احداث شده که همه سانسهای ورزشگاهها پر است و همچنین همه پارکهای سطح شهر به وسایل ورزشی مجهز شده اند و همین امر دلیلی شد تا همایش بزرگ خانوادگی پیاده روی را در برنامه های هفته شاهین شهر پیش بینی کنیم.

مهرداد مختاری رییس شورای اسلامی شاهین شهر نیز با خوش آمدگویی به اصحاب رسانه در خصوص هفته فرهنگی شاهین شهر عنوان کرد : هفته نکوداشت شاهین شهر در راستای ارتقای فرهنگ شهر برنامه ریزی شده است و امیدواریم با برگزاری چنین برنامه هایی شهروندان را از جایگاه واقعی خود و ظرفیت های موجود در شهر مطلع نماییم. عنوان شهر دانش و خلاقیت برازنده شاهین شهر است و می توان ثابت کرد با توجه به ظرفیت های موجود در شهر، شاهین شهر شهری ایده آل برای زندگی است و من افتخار می کنم که یک شاهین شهری هستم .

مختاری به تشریح عوامل موثر در پویایی شهر پرداخت و مواردی همچون حمل و نقل مناسب ، توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر ، هدفمندی شهروندان ، صبر و بردباری شهروندان ، وجود مراکز تفریحی سالم برای جوانان ، گسترش فضای سبز ، ترافیک روان و دسترسی آسان ، انصاف در معاملات و برخورد شهروندان و داشتن استقلال مردم را از مهم ترین نیازهای دست یابی به شهری پویا عنوان کرد .

رییس شورای اسلامی شاهین شهر رضایت ، صداقت ، درایت ، هدایت و حمایت شهروندان را موجب پیشرفت ، توسعه ، حرکت در مسیر صحیح و پویایی شهر دانست .

رییس شورای اسلامی شهر گفت: شهر ایده آل نشانه های مختلفی دارد که شاهین شهر بهترین های آن را دارا است ، به طور حتم ایرادهایی وجود دارد ولی مقایسه با سایر شهرهای استان و حتی کشور جایگاه قابل توجهی دارد . شاهین شهر شهری ایده آل برای زندگی است و هفته فرهنگی شاهین شهر فرصتی برای معرفی خدمات ارائه شده از سوی شهرداری در شهر به شهروندان و نیز سراسر کشور است.

مختاری خاطر نشان کرد : شهروندان باید نسبت به شهر حس تعلق داشته باشند تا شهری پویا داشته باشیم و برگزاری چنین برنامه هایی در این امر تاثیرگذار می باشد پس لازم است با اطلاع رسانی گسترده تمام شهروندان را به حضور در این برنامه ها دعوت نماییم تا فرصت ها و ظرفیت های مختلف بالقوه شاهین شهر به همگان معرفی گردد تا زمینه جذب برای طیف های مختلف مهیا گردد.

وی اظهارداشت: امیدواریم برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر در سال جاری با همدلی و همکاری میان مجریان و شهروندان پربارتر از سال های گذشته برگزار و بهترین دستاوردها و ارمغان ها نصیب شهرمان گردد.

هفته فرهنگی شاهین شهر از دهم تا شانزدهم تیرماه با بیش از ده عنوان برنامه و ده ها برنامه جانبی در شاهین شهر برگزار خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false