×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نیک اندیشان دوستدار طبیعت و حمایت از توانخواهان

گروه حمایت از محیط زیست  فرهنگسرای شهروند در اقدامی خیرخواهانه با راه اندازی پویش جمع آوری درب بطری موفق به خرید یک دستگاه ویلچر و اهدا آن به فردی توانخواه شده است.

خانم مریم پناهی سرپرست کارگروه حمایت از محیط زیست نیک اندیشان گفت:  با اطلاع رسانی به شهروند شاهین شهری درمدت دو ماه یک دستگاه ویلچر با قیمت ۶ میلیون ریال خریداری  و در مراسمی تحویل فرد توانخواه شده است.

پناهی با تببین اهداف وخط مشی گروه افزود: این گروه از بهمن ماه ۹۶ آغاز بکار کرده و تاکنون ۲۰۰ نفر به عضویت آن درآمدند.

سرپرست گروه نیک اندیشان بیان داشت: از این به بعد برای کمک بیشتر به توانخواهان ، علاوه بر درب پلاستیکی ، قوطی های آلومینیومی را نیز جمع آوری می کنیم.

مریم پناهی تصریح کرد: با توجه به سیاست های گروه درحمایت از طبیعت و محیط زیست ، این اقدام علاوه بر صرفه اقتصادی و تفکیک زباله ،  از خسارت های ضایعات پلاستیکی که تا صدها سال به طبیعت وارد می شود نیز جلوگیری خواهد کرد.

پناهی گفت: یکی از دغدغه های ما ترویج الگوی صحیح مصرف در بخش انرژی است و برای این موضوع در حال برنامه ریزی هستیم ، به عنوان مثال تلاش خواهیم کرد در مورد مصرف آب به شهروندان ، آموزش های لازم را در خصوص استفاده از آب خاکستری بدهیم ، آبی که گرچه برای شرب استفاده نمی شود اما امکان بهربرداری از آن بمنظور آبیاری درختان و شستشو وجود دارد.

وی همچنین به پویش متفاوت پنج شنبه های بدون زباله اشاره کرد و گفت: با اطلاع رسانی در خصوص مضرات استفاده از کیسه های پلاستیکی شهروندان را تشویق به استفاده از کیسه های پارچه ای می کنیم.

عظیم بازیار عضوگروه نیک اندیشان محیط زیست گفت: شهروندان می توانند هرروز از ساعت ۸ الی ۱۹ درب های پلاستیک و یا قوطی های آلومینیومی جمع آوری شده را به فرهنگسرای شهروند تحویل نمایند.

وی افزود: اعضا گروه نیک اندیشان حامی محیط زیست هر هفته چهارشنبه ، از ساعت ۱۷:۳۰ لغایت ۱۹ در فرهنگسرای شهروند گرد هم می آیند .

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false