×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
گشایش نمایشگاه نقاشی «چرخ زمان» در نگارخانه آفتاب

نمایشگاه نقاشی «چرخ زمان» باحضور جواد نصراصفهانی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر و فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در نگارخانه آفتاب نگارستان افتتاح شد.

شهره سلطانی خالق ۷۴ اثر نقاشی به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه «چرخ زمان» در حاشیه گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه همواره در خلق آثار هنری جلوه‌های بصری و ظاهری سوژه‌ها مورد توجه هنرمندان بوده‌است، اظهارکرد: در خلق یک اثر هنری دو بعد ظاهر و روح توامان آن را ماندگار و اثرگذار می‌کند، اما هنرمندان عموما از پرداختن به زوایای پنهان یک سوژه و روح بخشی به اثر هنری خود به علت امکان و احتمال عدم برقراری ارتباط با مخاطب و ناکامی در بیان مفهوم درونی اثر تمایل ندارند.

وی با بیان اینکه آثار این نمایشگاه فرا واقع گرایانه و به سبک سورئال است، افزود: آثار این نمایشگاه از تلفیق رنگ های سیاه و سفید به معنای رنگ های مثبت و منفی، رنگ خنثی قرمز نماد استقامت و استحکام در مشخص کردن اهداف و نیز مبانی هنرهای تجسمی نظیر؛ دایره، مربع و مثلث خلق شده اند.

این هنرپژوه و مدرس نقاشی با اشاره به نماد درخت و بادکنکی که بر فراز آن است، تصریح کرد: در خلق این اثر درخت به عنوان پایه و بنیان آن نماد انسان استوار و در حال گذر به سوی تکامل، بادکنک قرمز بر بالای آن نیز نماد روح آزاد و مقاوم بشر در چرخه زمانی است که همه چیز را در سایه غفلت بشر می بلعد و تنها اجسام را به یادگار می گذارد.

این نمایشگاه با نمایش ۶۰ اثر سیاه و سفید تکنیک مداد ، ۶ اثر اکریلیک و ۸ اثر چاپ مس از ۲۵ بهمن تا ۴ اسفند برای بازدید علاقه مندان و هنردوستان دایر است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false