×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
«روز هنر شاهین شهر» نوید عصرانه فرهنگی

شهردار شاهین‌شهر از اهتمام مدیریت شهری برای نامگذاری روزی به نام روز هنر شاهین شهر در راستای معرفی هنر و هنرمندان به شهروندان و تکریم جایگاه آن‌ها خبرداد.

سعید ابریشمی راد در عصرانه فرهنگی که به همت فرهنگسرای هنر و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و در آستانه روز بزرگداشت فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بیش از ۷۰۰ شهید شاهین شهر و میمه، اظهارکرد: هنر زبانی موثر و نافذ برای بیان احساس و انتقال مفاهیم ارزشی فرهنگ در جامعه است و تنها به واسطه حفظ و تکریم جایگاه هنرمندان در جامعه می توان آن را به سوی روشنی و توسعه سوق داد.

شهردار شاهین شهر با اشاره به نقش و تاثیر نهادهای حاکمیتی در تثبیت جایگاه هنرمند و ارزش گذاری بر هنر و تاثیرات آن در جامعه، افزود: هستی و کائنات، عرصه هنرنمایی باری تعالی است و بشر به نفس ذات و روح دمیده شده ازلی می تواند تجلی آفرینش در مصادیق کوچکتر با خلق یک اثر هنری باشد.

وی ظرفیت هنری شاهین‌شهر را فرصت مغتنمی برای توسعه برشمرد و ادامه داد: بنیان توسعه یک جامعه فرهنگ و ارزش های نهادینه شده در آن بوده و هنرمندان خالقان و روایتگران ارزش ها و مفاهیم ارزشی به نسل‌های بعد در قالب یک اثر هنری اند.

ابریشمی راد با اشاره به اهتمام مدیریت شهری در نامگذاری روزی به نام روز هنر شاهین شهر خاطرنشان کرد: هدف از این نامگذاری علاوه بر تکریم جایگاه هنرمندان  و معرفی هنر و هنرمندان به شهروندان، تلاش برای تبیین ارزش های نهادینه و پنهان از رویدادهای موثر فرهنگی است.

سید محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شاهین‌شهر و میمه نیز در این آیین یاد و خاطره ۷۶۰ شهید این شهرستان و شهدای عملیات بیت المقدس، گفت: نگاه دولت و نهادهای حاکمیتی به هنرمندان نگاهی همسو و همراه برای رشد و ارتقای فرهنگ بوده و انتظار می رود هنرمندان با انتقاد سازنده از عملکرد دولت خدمتگزار و این نهادها را برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر یاری کنند.

ویژه برنامه عصرانه فرهنگی با حضور علی صالحی رئیس شورای اسلامی شهرستان، بهرام عمویی و گل‌جهان شکرزاده رییس و نایب رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر، عباس طاهریان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اجرای گروه‌ سرود، ترسیم زنده شمایل شهیدصیاد شیرازی، تئاتر خیابانی و شعرخوانی برگزار و از هنرمندان برگزیده در هر رشته با اهدای لوح تقدیر شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false