×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عملگرایی حلقه مفقوده شورای فرهنگ عمومی در شاهین شهر

حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان امام جمعه شاهین شهر  در نشست شورای فرهنگ عمومی که در راستای تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در تالار شیخ بهایی با حضور اعضا برگزار شد اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر متشکل از همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی در شهرستان است.

وی با بیان اینکه حجم عملکرد میدانی و جهادی مدیران با فعالیت مدیریتی آن ها هماهنگ نیست افزود: حجاب و عفاف یک اولویت و دریچه ورود به کار فرهنگی بوده و برای اقدامات موثر عملیاتی با همه حوزه ها اعم از آموزش و پرورش، هنرمندان، حوزه علمیه و … مرتبط است در همین راستا بهترین راهکار، ارتباط موثر و قوی با نیروهای میدانی برای شناسایی نقاط آسیب زا و بهره مندی از سازمان های مردم نهاد و موسسات مذهبی است.

سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان نیز در این نشست عملگرایی مدیران را حلقه مفقوده شورای فرهنگ عمومی برشمرد و اظهار کرد: در حوزه سلبی در دنیای واقعی و مجازی اقدامات موثر، چشمگیر و اثرگذاری انجام شده است، اما در حوزه ایجابی و فرهنگسازی، برنامه ای تدوین و پایه گذاری نشده است زیرا برگزاری و اجرای نشست ها، دورهمی ها و تعیین مصوبات، تاثیر کافی در فرهنگسازی ندارد.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر نیز در این نشست با بیان اینکه معرفی شاهین شهر در سطح ملی، نیازمند بهره مندی از توانمندی وجه تسمیه شاهین شهر با عنوان شهر دانش و خلاقیت است، اظهار کرد: کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی از طریق تقویت روحیه مشارکت اجتماعی یکی از رفتارهای مبتکرانه، مبدعانه و موثر در معرفی شاهین شهر در سطح ملی است در همین راستا بهره مندی از ظرفیت شهربانوان و شهریاران جوان از جمله این فعالیت های مبتکرانه است.

وی قرآن را ارزشمندترین دارایی انسان برشمرد و افزود: تجهیز بشر به علم و دانش، انسان را از جهل و خرافه خارج کرده و او را به اندیشیدن و انتقال دانش رهنمون می سازد. در همین راستا طرح مساجد کانون های نورانی محلات، به عنوان یک فعالیت فرهنگی مبتکرانه در راستای شناخت و درک عمقی قرآن از طریق محتوا سازی برای مفاهیم قرآنی در شاهین شهر برگزار شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false