×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آمادگی شاهین شهر برای میزبانی جشنواره سراسری موسیقی ایران

به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر، ویژه‌برنامه «شب موسیقی» باحضور سعید ابریشمی راد شهردار، نوید توکلی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و اهالی فرهنگ و هنر شاهین شهر و تجلیل از اساتید عرصه موسیقی در سالن بهار نگارستان برگزار شد.

سعید ابریشمی راد، شهردار شاهین شهر در ویژه برنامه شب موسیقی بیان کرد: بعضی تاریخ‌ها و بعضی اعداد و ارقام خاص هستند، قطعاً من و خیلی‌ها صدسالگی شاهین شهر را نخواهیم دید اما خوشحالم که در پنجاهمین سالگرد افتخار خادمی شما را داشتم و آن را جشن گرفتیم.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که با شهر و روحیات شهری ناآشنا به جرأت می‌گویم که شهری بهتر از شاهین شهر در ایران وجود ندارد و عامل این موضوع شما هستید؛ مردمانی خوب، فرهیخته، مشارکت‌جو، سرحال، پرتوان، پرانرژی، علاقه‌مند، هنرمند، هنردوست، ورزشکار و درمجموعه همه ویژگی های که می شود برای انسان اعلی نام برد را در این شهر دیدم و می بینم و می دانم که شاهین شهر آینده بسیار روشنی خواهد داشت.

ابریشمی راد گفت: شهرداری بیش از آنکه یک نهاد خدماتی باشد یک نهاد اجتماعی است و وظیفه دارد در کنار فعالیت های خود درخصوص نگهداشت و توسعه شهر، در مورد مهم‌ترین مقوله که همان روح زندگی در شهر و مباحث حوزه فرهنگی و اجتماعی است، تلاش ویژه کند.

وی افزود: با حمایت های شورای اسلامی شهر و سایر دوستان در مدیریت شهری، در مباحث فرهنگی و اجتماعی سعی کردیم که بسترهای جدیدی را برای بروز و ظهور ظرفیت های شاهین شهر فراهم کنیم. اساساً برگزاری هفته فرهنگی شاهین شهر بهانه ای برای معرفی ظرفیت های علمی، هنری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و در سه سطح منطقه ای، استانی و ملی است.

ابریشمی راد  با بیان اینکه هفته فرهنگی شاهین شهر یک بهانه برای شروعِ معرفی و بالندگی ظرفیت‌های این شهر است، بیان کرد: سعی شده که در این هفته، همه جامعۀ هدف این شهر از کوچک و بزرگ، مرد و زن، کودک، نوجوان، جوان و میانسال و از افراد فرهنگی و هنری و ورزشی و درمجموع، همه به نوعی مخاطب قرار بگیرند و از آنها خواهش کنیم که بیش از گذشته برای معرفی و بالندگی شهر خود به میدان بیایند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسأله برای اینکه کسی بخواهد خود را معرفی کند این است که بتواند خود را زیبا معرفی کند و برای معرفی یک شخصیت زیبا، پرداختن به اخلاق هنریِ آن شخصیت کمک زیادی می کند. اگر می‌خواهیم شاهین شهر به خوبی معرفی شود باید به هنر بیش از گذشته پرداخت. چراغ هنر پرفروغ بوده ولی به نظر من باید در شاهین شهر پرفروغ‌تر باشد.

شهردار شاهین شهر تأکید کرد: ما از طرف شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی به شما اعلام کنیم که تمام قد در خدمت شما هستیم تا آنجا که ممکن است ابعاد هنری شاهین شهر را توسعه داده و معرفی کنیم. انشاالله هر ماه شاهد برگزاری شب‌های موسیقی باشیم و در یک سال، ۱۲شب را تجربه کنیم و این آمادگی را نیز داریم که شاهین شهر را به عنوان میزبان جشنواره سراسری موسیقی ایران معرفی کرده و پای بزرگان موسیقی کشور را به این شهر باز کنیم تا آوازه شاهین شهر در سطح ملی و بین‌المللی مطرح شود.

در ابتدای این ویژه‌برنامه که چهارشنبه (۱۷ آبان‌ماه) به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر و از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر و همچنین سه آموزشگاه خانه سنتور، همایون و میرداماد، در سالن اجتماعات بهار نگارستان برگزار شد، سرود ملی ایران با تکنوازی حسین کیانی، دانش‌آموختۀ کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران و مهران ترکیان، فارغ‌التحصیل کارشناسی موسیقی از دانشگاه فرهنگ و هنر نواخته شد.

اگر می‌خواهید فرزندان شما هنرمند باشند باید درونشان صیقل پیدا کند

در ادامه، سعید قبادی، رئیس شورای هم‌اندیشی موسیقی شاهین شهر گفت: در طول چهار دهه‌ای که من در هنر فعالیت دارم مسؤولان زیادی تغییر کرده اند اما ما هنرمندان همچنان در جای خود هستیم، به این دلیل ما میزبان هستیم و این دوستان میهمان؛ و البته خوشا به سعادت مسؤولینی که در دوره های کوتاه می آیند و نام نیک از خود به جای می گذارند و من به عنوان یک هنردوست هم از مسؤولان شهرداری شاهین شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و هم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می کنم که اقدامات بسیارخوبی را در راستای ارتقای فرهنگ و هنر انجام داده اند.

وی ادامه داد: من یک پیام برای شما خانواده های عزیز دارم. کسانی که سنتور یا تار و یا سایر سازها را می نوازد مرجع درسی یکسانی دارند، اما چرا یکی از آنها جلیل شهناز و دیگری فرامرز پایور می شود؟ چرا از یک و نیم میلیون نفر ثبت‌نام جدید برای موسیقی و در هر ۱۰ سال ممکن است یک نخبه از بین آنها ظهور می‌کند؟

رئیس شورای هم‌اندیشی موسیقی شاهین شهر بیان کرد: به گفتۀ حافظ، «رهرو آن نیست که مویی و میانی دارد/ بندۀ طلعت آن باش که آنی دارد» فرق جلیل شهناز با دیگری، فقط همان «آن» است.

قبادی یادآوری کرد: ما با کتاب‌های نوشته شده در موسیقی یا در هر علم دیگری می توانیم یک انسان را تکنسین بار بیاوریم، مانند تکنسین سنتور و یا تکنسین جراحی؛ اما نمی‌توانیم او را موسیقیدان و جراح بار آوریم.

وی تأکید کرد: ما می توانیم تمام فرزندان شما را به تکنسین تبدیل کنم که مثلاً سنتور بنوازند، اما اگر می خواهید هنرمند باشند باید درونشان صیقل پیدا کند و این پیام امشبِ من به شماست. پدران و مادران عزیز، فرزندان شما که هنر می آموزند در نزد شما روحشان صیقل پیدا می کند. روح فرزندانتان را صیقل دهید چرا که در این صورت ما به آن ها موسیقی آموزش دادیم و با چیزی که شما درون آنها به ودیعه گذاشتید ترکیب خواهدشد و آنی که بیرون می آید شنیدنی است، محمدرضا شجریان است و جلیل شهناز و …

در ادامه برنامه «شب موسیقی» حسین کیانی به تک نوازی ترومپت پرداخت و سپس گروه نوازی موسیقی سنتی با حضور محمد شریفی نوازنده سنتور، علی دهقانی نوازنده تار، مرتضی زمانیان نوازنده تنبک به اجرا پرداختند و محمدرضا داوطلب نیز با آواز این گروه را همراهی کرد.

در ادامه این برنامه، رامین جعفری به تک‌نوازی گیتار پرداخت و سپس گروهی دیگر از نوازندگان موسیقی سنتی شاهین شهر به اجرای برنامۀ خود پرداختند؛ ضمن اینکه در «شب موسیقی» از مدیران آموزشگاه هایی که در هفته فرهنگی شاهین شهردر برنامه شب موسیقی همکاری داشتند، تقدیر شد.

انتهای پیام

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false