×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مهم، فی سبیل الله و انتخاب آگاهانه است

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه درگیری‌هایی که در دنیای امروز وجود دارد درگیری هزاران حزب شیطانی با حق است، گفت: شهدایِ ما همه هستیِ خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و با انتخاب و هوشیاری و آگاهی قدم برمی‌دارند. مهم، فی سبیل الله و انتخاب آگاهانه و درست قدم برداشتن است.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان، امام جمعه شاهین شهر در اجتماع مردمی حمایت از مردم غزه و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و بزرگداشت سردار شهید محمدرضا زاهدی و هم‌رزمانش، که شب گذشته (شنبه ۱۸ فروردین‌ماه) در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی شاهین شهر برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌ها در دنیا اهدافی دارند و برای رسیدن به اهداف خود راه‌هایی را انتخاب کرده و در آن راه قدم برمی‌دارند. بسیاری از این راه‌ها مانند تحصیل و اندوختن مال از راه حلال، بسیارخوب است و تعریف و تمجید شده و جزو اهداف عالی است. اما برخی به دنبال رشد علم و دانش در جهان برای استفاده همه مردم هستند و یا مانند شهدا به دنبال عزت همه مردم مملکت هستند.
او ادامه داد: در این بین نیز افرادی مانند ناسیونالیست‌ها می‌گویند که ما می‌خواهیم مردم خود را به بهای نابودکردن دیگران بالا ببریم! این دیدگاه، فاشیسم و هیتلریسم و صهیونیسم است. چنین افرادی فقط برای قشر خاصی اهداف خوبی دارند و معتقدند که دیگران باید نابود شوند تا این افراد به اهداف خود برسند. فاشسیم و استعمار و استکبار، چنین بوده و هستند، یعنی خودشان سود می‌کنند ولی عده ای را به نابودی می‌کشانند. درواقع، اینکه به دنبال منفعت ملت خود باشند خوب است اما نابودکردن دیگران راه خوبی نیست.
امام جمعه شاهین شهر سپس این پرسش را مطرح کرد که ما به دنبال چه چیزی هستیم؟ باقریان سپس چنین به پرسش خود پاسخ داد: فی سبیل الله؛ یعنی هرچیزی که متعلق به خداست، به خدا وابسته و برای ما محترم است و ما اجازه نداریم به هرشکلی که دلمان می‌خواهد از آن استفاده کنیم. ما اجازه نداریم که به هر شکلی با بنده های خدا تعامل منفی داشته باشیم. همه انسان‌ها عزیز هستند، و این همان فی سبیل الله است.
او با بیان اینکه درگیری‌هایی که در دنیای امروز وجود دارد درگیری هزاران حزب شیطانی با حق است، تصریح کرد: چرا شهدای ما شهید هستند؟ به این دلیل که آن‌ها جان خود را برای انسانیتِ همه انسان‌ها فدا کردند.
حجت الاسلام و المسلمین باقریان افزود: تاریخ فلسطین نشان داده که همیشه در این سرزمین، مسیحیان، یهودیان و مسلمانان حضور داشته و در هردوره ای گروهی از آن‌ها بر سرزمین فلسطین تسلط داشتند، اما هر زمانی که مسلمانان به آن مسلط بودند به خون مسیحی‌ها و یهودی‌ها دست نبردند. دست بردن به خون مردم، تولیدشده افکار صهیونیست‌ها است، مسلمان دست به خون دیگران نمی‌زند و برای مسلمانان، عزیز هستند.
او گفت: وقتی امام زمان ظهور کند دعاهایی که ما در ماه مبارک رمضان می‌خوانیم مستجاب می‌شود، ازجمله اینکه ما در این ماه می‌خوانیم که “اللهم اشف کلَ مریض”؛ و منظور ما شفای تمام مریض‌های عالم است؛ اما صهیونیست‌ها می‌گویند همه فدای ما! صهیونیست‌های مسیحی می‌گویند همه فدای ما! فاشیست‌های آلمان می‌گویند همه فدای ما! در دنیا احزاب بسیارزیادِ ناسیونالیست به دنبال فداکردن همه چیز برای خود هستند، اما آن کسی که در راه خدا قدم برمی‌دارد می‌گوید همه عالم برای خداست و تو حق نداری بی دلیل حتی به طبیعت و حیوانات نیز آسیب بزنی، بشکنی، بکُشی، نابود کنی.
خطیب جمعه شاهین شهر اضافه کرد: افرادی با چنین دیدگاه‌ها درنهایت به جایی می‌رسند که مانند شهدایِ ما همه هستیِ خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و با انتخاب و هوشیاری و آگاهی و حتی با حفاظت از جان خود در راه حق قدم برمی‌دارند. چراکه شهید کسی نیست که نسبت به جان خود بی تفاوت باشد و برخی به غلط تصور می‌کنند شهادت یعنی بی توجهی به خود، اما شهید وقتی هدف را می بیند فداکاری کرده و هز ینه می‌کند ، خود را آماده کرده و در راه خدا قدم برمی‌دارد. این مسیرِ امام زمان است و به چنین فردی شهید گفته می‌شود. تفاوت کشته معمولی با شهید در همین است. مهم، فی سبیل الله و انتخاب آگاهانه و درست قدم برداشتن است.

گفتنی است اجتماع مردمی حمایت از مردم غزه و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و بزرگداشت سردار شهید محمدرضا زاهدی و هم‌رزمانش باحضور سیدمحمدرضا کاظمی طبا فرماندار، سرهنگ مهدی ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، علی صالحی رئیس شورای اسلامی شهرستان، فاطمه باستانی و گل جهان شکرزاده اعضای شورای اسلامی شهر با استقبال مردم انقلابی و ولایتمدار شاهین شهر و همخوانی سرودهای یوم الانتقام، فرمانده مهدی و سلام فرمانده با ابوذر روحی در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی برگزار شد.

انتهای پیام

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false