×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نقش فعالیت‌های سازمان در توسعه فرهنگ شهروندی

محمد حیاتی به عنوان عضو هیئت مدیره سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی معرفی شده است و مطلب زیر بخشی از نگاه وی به مقوله فرهنگ و نقش سازمان در توسعه فرهنگی در شهر است:

از آنجا که شهروندی از مفاهیم کلیدی در شناخت و توصیف جایگاه و وضعیت انسان امروزی است، می‌طلبد تا به نیازهای این جایگاه از طریق زنجیره‌‌ای از فعالیت‌های فرهنگی- آموزشی پاسخی مناسب و درخور داده شود. اینکه این فعالیت‌ها چگونه و با چه سازوکارهایی می‌تواند بر حول فرهنگ شهروندی تأثیرگذار باشد حائز اهمیت بسیار است.

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است .

از آنجایی  که دستگاههای فرهنگی در حوزه های مختلف در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند ،رسالت اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارتقای فرهنگ شهروندی ،توجه به سلامت اجتماعی ، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و احیای فرهنگ ویژه شهر شاهین شهراست.

خوشبختانه براساس دیدگاه فرهنگی مدیریت شهری به این موضوع نگاه ویژه ای شده و شرایط برای معرفی هرچه بهتر این شهرفرهنگی مهیا است.

نگاه مساعد و علاقه قابل احترام مسوولین ارشد دولت تدبیر و امید در سطح استان و شهرستان شاهین شهربرای انجام فعالیت های فرهنگی را عامل دلگرمی و مشوقی برای فعالیت های این حوزه می بینم.

حوزه فرهنگی و ورزشی ،اجتماعی شهرداری شاهین شهر به عنوان یک حوزه پوپا و تاثیرگذار نیازمند حمایت و همفکری بیشتر فعالان این عرصه است.

وجود انتقاد های متفاوت و حاشیه سازی از فعالیت های فرهنگی در همه بخش ها یکی ازخصوصیات همیشگی فعالیت در این حوزه است ،چرا که فعالیت در این عرصه که از زیر شاخه های علوم انسانی است نسبی بوده و به اندازه تک تک افراد جامعه نظر و دیدگاه برای انجام فعالیت های فرهنگی است .

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی  سازمان فرهنگی و ورزشی را مستثنی از این حاشیه ها و انتقاد ها نمی دانم. البته با تدبیر و دور اندیشی اعضای سازمان و کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی و شهردار شاهین شهر و راهنمایی سایر مسوولان فرهنگی برای به حداقل رساندن این انتقاد ها تلاش خواهیم کرد ونقد های منصفانه و بجا را به عنوان محرک اصلی فعالیت های مجموعه شهرداری کاربردی خواهیم کرد.

هنر یک مدیر فرهنگی را بهره گیری هرچه بیشتر از دیدگاه های افراد جامعه و شناخت جامع از افکار عمومی موجود در جامعه را لازم می دانم  و برای عملیاتی کردن این امر اتاق فکر و کمیته های تخصصی در حوزهای فرهنگی و اجتماعی و ورزشی در دست اقدام قرار خواهد گرفت که جلسات تخصصی بعضا انجام  و ادامه خواهد داشت.

تلاش برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی و کارایی بیشتر فرهنگسراها و بهره گیری از سمن ها را برای عملیاتی کردن برنامه های فرهنگی و اجتماعی بسیار ضروری می دانم .

حوزه فرهنگی و امور اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر را متعلق به تک تک شهروندان شاهین شهری تلقی کرده  و به عنوان مجری برنامه های فرهنگی و ورزشی و اجتماعی شهرداری وشورای اسلامی این شهر پذیرای همه طرح ها و برنامه های علاقمندان این عرصه است.

حوزه فرهنگی و ورزشی  و تفریحی شهرداری شاهین شهردر کنار همه دستگاه های فرهنگی و ارزشی شهرستان وظایف اداری ذاتی خود را انجام می دهد بطوری که خوشبختانه با توجه به نگاه و تاکید اعضای شورای اسلامی و شهردار محترم این حوزه در بسیاری از برنامه های فرهنگی و ارزشی در سطح شهرستان همیشه پیش قرآول بوده است.

شایان ذکر است حیاتی دانش آموخته کارشناسی و دانشجوی ارشد تاریخ است و در خصوص سوابق اجرایی وی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شاغل در آموزش و پرورش شاهین شهر.

۷سال نماینده صدا و سیمای مرکز بوشهر و دفتر خبرگراری ایرنا در بندرگناوه.

معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش گناوه.

کارشناس تعاون و اموررفاهی فرهنگیان شاهین شهر.

کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش شاهین شهر.

مدیر و معاون مدارس شاهین شهر.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false