×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
استقبال از کارگاه آموزشی منش پهلوانی ومبارزه با مواد مخدر

کارگاه منش پهلوانی و مبارزه با مواد مخدر  با استقبال بیش از ۴۵۰ نفر از  علاقمندان از جمله مدیران ومربیان  در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

محمد جعفری مدیر امور ورزشی سازمان فرهنگی  ، اجتماعی  و ورزشی شهرداری شاهین شهر  با اعلام این خبر گفت : در این کارگاه  آموزشی حجت الاسلام قاسمی استاد حوزه و دانشگاه درباره اهمیت  و جایگاه ورزش در زندگی هر فرد ، سلامت جسم و روح و ضرورت آن در زندگی و ترویج روحیه پهلوانی در بین جوانان سخنرانی کرد  .

در بخش  دیگری از این همایش دکتر  سید هادی حسینی استاد دانشگاه ورئیس هیات اسکیت شهرستان شاهین شهر ومیمه به بررسی منش پهلوانی  و ترویج و گسترش روحیه جوانمردی پرداخت که در ذیل به گوشه هایی از سخنان ایشان اشاره می شود.

ترویج و گسترش جوانمردی و پهلوانی از دیرباز یکی ارکان سنتی و اسلامی ایرانیان بوده است که همواره نمونه هایی از دینداری، دلیری و مردانگی را به نمایش گذاشته اند. موثرترین و در عین حال واقعی ترین نمونه پهلوانان نزد ایرانیان، قهرمانان و پهلوانانی بودند که حسن خلق، عفت و دینداری را با تنومندی جسم توام داشتنه اند. در واقع باید گفت پهلوانی قبل از آنکه صورتی بیرونی داشته باشد مفهومی است درونی و ویژه.

تاریخ ورزش ایران با روحیه پهلوانی و مردانگی عجین بوده است. نمونه بارز آن پهلوان تختی و پوریای ولی است.

اما وظیفه ما ورزشکاران مربیان و مسئولین درباره چیست؟ ورزشکاران جزء افراد خاص جامعه هستند چرا که به عنوان یک مربی یا یک مسئول الگوی تاثیرگذاری بر رفتار جوانان و نوجوانان و نسل فردای این مملکت هستند.

اگر همه ما این رفتار را سرلوحه رفتار روزمره و حرفه ای خودمان قرار بدهیم مطمئن باشیم بدون گذراندن کلاس های آموزشی اخلاق، نسل تربیت شده فردا نسلی باگذشت، پهلوان و فروتن خواهد بود. وقتی اخلاقیات و این گونه رفتارها رعایت شد، همه گیر شده و ارزشها جای خود را به ضد ارزشها نمی دهند، پول مقام و شهرت همه چیز نمی شود، دیگر ورزشکار می داند می تواند همراه با قهرمان شدن در یک رشته ورزشی پهلوان هم بود. وقتی این اصول رعایت شد ورزشگاه ها و سالن های ورزشی فضایی پر از انرژی مثبت می شوند. جوان ها به جای اینکه به سمت سفره خانه و دخانیات و غیره کشیده شود به این محل ها وارده شده و انرژی خویش را در این فضاها تخلیه می کند و خسته و کوفته فقط جهت استراحت به خانه می رود.

گسترش فضاها و امکانات و ایجاد شرایط ورزش برای همه اقشار جامعه رابطه ای معکوس با ازدیاد سفره خانه، اعتیاد و تباهی زندگی افراد جامعه دارد که می توان با همدلی و همکاری و سیاست گذاری مناسب توسط مسئولین محترم و مردم به این مهم دست پیدا کرد.

 

 

 

 

.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false