×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
نگاه ویژه فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس به اوقات فراغت شهروندان

معصومه  سلمانی مدیر فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس  در گفتگو با  روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر با اشاره به هدف تعالی فرهنگ شهروندی، ارتقاء سرمایه اجتماعی و مشارکت های همگانی در عرصه شهر و همچنین ارتقاء شادابی، نشاط، تندرستی شهروندان از طریق برگزاری برنامه های متعدد با اقتدار به ارائه خدمت به همشریان گفت: با شناسایی نیازهای محله و با طرح و ایده های متنوع در جهت غنی سازی اوقات فراغت شهروندان  می کوشیم .

وی افزود: این فرهنگسرا نگاه ویژه ای به اقتصاد و توانمند سازی فرهنگی زنان سرپرست خانوار  دار به همین منظور اقدام به شناسایی مخاطبین بانو نموده ایم و با برگزاری «سلسله نشست های شغل پر درآمدی برای خود بسازید »گامی مهم در این زمینه برداشتیم .

مدیر فرهنگسرای ادب وهنر گلدیس تصریح کرد: از آنجا که مهمترین نهاد یک جامعه را خانواده تشکیل می دهد و یقیناً اقداماتی بنیادین برای اعتلای فرهنگ و بنیان خانواده و توسعه و ترویج فرهنگ شهر نشینی و اصول تربیتی و مدیرتی خانواده ها باید صورت بگیرد. اقدام به برگزاری کارگاههای تربیتی با موضوعات مختلف اجتماعی،روابط والدین با فرزندان،ترویج فرهنگ شهروندی و شهر نشینی کردیم.

سلمانی با اشاره به برنامه ریزی برای مشارکت حداکثری شهروندان گفت: فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس با همکاری پایگاه های بسیج منطقه برنامه های متنوعی همچون پاتوق بانوان  و… را  برگزار کرده و جلوه ای زیبا را خلق نموده است.

وی در خصوص برپایی نمایشگاه ها اظهار داشت: نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد ، کارگاه های مبارزه با اعتیاد برای گروه های سنی مختلف از جمله دانش آموزان دبیرستانی( همراه با برنامه های شاد و جذاب تاتر و موسیقی پاپ )  ، معلمان و کادر آموزش و پرورش ، همچنین حضور هر روزه سمن ها ( نارانان ، الانان ، الاتین ، همیاران سلامت ، NA و… ) در فرهنگسرا سبب  احساس تعلق خانواده های آسیب دیده  وشرکت در این برنام ها شده است.

مدیر فرهنگسرای ادب وهنر بیان داشت: فعالیت مرکز بازی و خلاقیت لبخند که ویژه ی کودکان ۳ تا۹ سال می باشد ، به صورت ویژه بر پیشبرد اهداف این فرهنگسرا تاثیر گذار بوده و تشکیل کارگاه ها ی متنوع شامل چرتکه ، مهندسی خلاقیت ، کارگاه های مادر و کودک با موضوعات متنوع و کارگاه های هیجانی ( خمیر بازی ، آب و حباب ، ساخت خمیر بازی ، رنگ بازی و….) از جمله فعالیت های این مرکز می باشد .

کافه کتاب غزل در خرداد ماه سالجاری افتتاح شد که تشکیل نشست های تخصصی نویسندگان و شاعران به صورت هفتگی از فعالیت ویژه دیگر  این مرکز است .

معصومه سلمانی گفت: در مرداد ماه امسال ۲۱۳ نفر در رشته های مختلف این فرهنگسرا ثبت نام کردند.

وی افزود: ارف کودکان، کامپیوتر، خلاقیت، تئاتر، رباتیک، روخوانی قرآن، خوشنویسی، سفالگری، زبان، قصه های قرآنی، خیاطی، سنتور، گیتار، نقاشی و دف از جمله کلاسهای برگزار شده این فرهنگسرا می باشد.

سلمانی اظهار داشت: به طور کلی فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس با حضور موثر و کاربردی خود و با اهداف انسانی و والایی که برای تعالی و رشد منطقه گلدیس دارد،جزء تاثیر گذارترین بخش های جامعه است که با ارتباطی کاملاً مستقیم با مردم دغدغه های آنان را شناسایی می کند و سعی می کند با راه کارهای متفاوت قدم در بهبود این دغدغه ها گذارد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false