×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
قرآن ، مونس و همدم دو خواهر شاهین شهری

مطهره و محدثه تبریزی دو خواهر نوجوان شاهین شهری که با عشق و علاقه قرآن را مونس و همدم خود در زندگی قرار دادند و اینک حافظ کل قرآن هستند.

مطهره ۱۵ ساله و محدثه ۱۳ ساله ساکن شاهین شهر ، پر انرژی و با نشاط از همتشان برای حفظ کل قرآن کریم می گویند.

مطهره : من و خواهرم دورران ابتدایی را یک سال جهشی خواندیم و یک سال مرخصی تحصیلی گرفتیم و در مدتی که در مرخصی تحصیلی بودیم ، شروع به حفظ قرآن کردیم . البته بابت یک سالی که جهشی درس خواندیم از مدرسه و هم سن و سال های خود عقب نماندیم.

این حافظ نوجوان ادامه داد : در ابتدا از آیات کوچک شروع شد و بعد روزانه یکی دو صفحه از کتاب قرآن را حفظ کردیم ، من سال ۹۳ به کلاس قرآن رفتم و در سال ۹۴ حافظ کل قرآن شدم .

مطهره می گوید: قرآن همیشه در زندگیمان جاریست و هر کاری که می خواهیم انجام دهیم به قرآن متوسل می شویم . هر کسی به عنوان مسلمان باید اطلاعات داشته باشد که کتاب آسمانی چه چیزهایی گفته است ، مسلمانی به کلام نیست باید در عمل هم باشد در رفتار و نوع برخورد.

مطهره می گوید: اکنون مدرک معادل لیسانس را گرفتم و خدا را شکر از طریق حفظ قرآن می خواهم بعد از کنکور آزمون کتبی شرکت کنم و مدرکم را ارتقاء بدهم.

محدثه هم گفت: خواهر و مادرم هر دو حافظ قرآن بودند و همین باعث شد من تشویق شوم برای حفظ قرآن و درسال ۹۵ حفظ قرآن را شروع کردم و در سال ۹۶ حافظ کل قرآن شدم.

محدثه از معنویت قرآن  سخن به میان آورد و بیان می کند: به نظر من قرآن معنویت زیادی دارد . برای یافتن بسیاری از سوالاتم به قرآن مراجعه می کنم و سوره نمل آیه ۴۰ ( هذا من فضل ربی – اين از فضل پروردگار من است ) را خیلی در ذهنم مرور می کنم.

این دو خواهر مشوق اصلی خود را خانواده می دانند و موفقیت شان را لطف خداوند و در پایان هر دو به نوجوانان و جوانان پیشنهاد  می کنند که هر حرفی را نپذیرند مگر به صحت و سقم آن پی برده باشند و خداوند را هیچگاه فراموش نکنند.

برای این دو نوجوان حافظ قرآن کریم آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false